ارائه خدمات مطلوب سازمان بهزیستی به مددجویان

رئیس سازمان بهزیستی کشور از ساخت اندام مصنوعی با الیاف کربن خبر داد و گفت: سازمان بهزیستی در طول ۱۰۰۰ روز خدمت خود در دولت سیزدهم، اقدامات مطلوبی به مددجویان و توان‌خواهان تحت حمایت خود ارائه داده است.
تصویر ارائه خدمات مطلوب سازمان بهزیستی به مددجویان

به گزارش سایت خبری پرسون، علی‌محمد قادری در دیدار با امام جمعه ایلام اظهار کرد: این سازمان علاوه بر غربال‌گری شنوایی و بینایی کودکان، با استفاده از دانش نوین شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به ارائه خدمات مطلوب‌تر به جامعه معلولان اقدام کرده است.

وی افزود: یک پلتفرم (سکوی جدید) به نام ظرفیت‌سازی اجتماعی در دولت سیزدهم شکل گرفت که در قالب آن دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف برای گره‌گشایی مشکلات مردم به صورت مستقیم اقدام می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: در بعضی اماکن عمومی همچون مساجد، میزهای خدمت هوشمند برای خدمات‌رسانی و برقراری ارتباط مستقیم با مردم و جامعه هدف بهزیستی دایر می‌شود که در قالب این میز خدمت هوشمند با ارائه کد ملی توسط مراجعه کننده، نتیجه پیگیری درخواست و انجام خدمت مورد نظر با پیامک به فرد ارسال می‌شود.

قادری با اشاره به خدمات ارائه شده سال گذشته در این بخش، عنوان کرد: این طرح در فاز نخست در ۱۰۰ محله کم‌برخوردار سراسر کشور اجرا و به ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر خدمات مورد نظر آن‌ها ارائه شد که بر این اساس ۱۵ درصد موضوعات مطرح شده توسط مردم غیرمالی بود که با گفت‌وگو و مشاوره به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم هم‌افزایی و هم سویی استراتژیک میان دستگاه‌های مختلف دولتی و نهادها ایجاد شد، ادامه داد: سازمان بهزیستی در طول ۱۰۰۰ روز خدمت خود در دولت سیزدهم، اقدامات مطلوبی به مددجویان و توان‌خواهان تحت حمایت خود ارائه داده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: عده قابل توجهی از خدمت بگیران سازمان بهزیستی پشت نوبت دریافت مستمری بودند که در این دولت، تمام این افراد از جمله ۶۰۰ هزار خانوار، تحت پوشش قرار گرفتند و هم‌اکنون هیچ زن بی سرپرست خانوار یا فردی که مشمول دریافت خدمت این سازمان باشد در صف انتظار قرار ندارد.

قادری ادامه داد: هیچ متقاضی ارائه خدمات یا دریافت اقلام توانبخشی همچون کاشت حلزون، ویلچر مکانیکی و عصا نیز پشت نوبت انتظار نیست.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: از ۱۲ سال پیش ساختار این سازمان تغییر نکرده بود، اما در دولت سیزدهم باب جدیدی برای ساختار سازمانی بهزیستی اتفاق افتاد و سه معاونت و مرکز به این سازمان اضافه شد.

قادری ادامه داد: با توجه به خدمات گسترده و مطلوب این سازمان به جامعه هدف خود، سال گذشته بهزیستی در حوزه اشتغال به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی معرفی شده است.

منبع: ایمنا

693363