رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور، تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به مددجویان و آسیب‌دیدگان از کرونا پرداخت شده است.
پرسون از تاثیر گرانی اقلام خوراکی بر زندگی کارگری می گوید؛

طعم گوشت؛ خاطره ای به یادماندنی!

دولت سیزدهم با گرفتن رای موافق برای اکثر وزرای کابینه اش، شروع به کار کرده است. در این اثنا مردم منتظرند که آیا از قیمت محصولات مورد نیاز و ضروری شان از جمله قیمت گوشت قرمز، کم می شود؟ گوشت قرمز از آن دست کالاهایی است که فقدانش در درازمدت آسیب های جدی برای خانواده ها ایجاد می کند مخصوصا در این اوضاع اقتصادی فعلی ایران، که همه چیز گران و گرانتر می شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: رئیس جمهور با ارجاع موضوع اختصاص سهام برای جاماندگان سهام عدالت موافقت اولیه انجام داده است.
این روزها وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور شرایط اقتصاد خانوار را با مشکل مواجه کرده است و به شکل عامیانه مردم صورت شان را با سیلی سرخ نگهداشته اند، بنابراین قناعت و صرفه جویی یکی از راهکارهای عبور از شرایط اقتصادی نفس گیر به حساب می آید.
رویدادهای اجتماعی در هفته ای که گذشت؛

جامعه در انتظار کنج آرام اخبار

هفته ای که گذشت فضای مجازی و واقعی کشورمان، آرام تر از هفته قبل تر خود بوده است. هضم خبرهای ناگواری هراز گاه از راه می رسند در هفته ای که از سرگذراندیم آرام تربوده است. جامعه در انتظار است که وادی خبرهای ناگوار به سر رسیده و جولان خبرهای خوش از همه سو آغاز شود.
سازمان برنامه و بودجه کشور:

کاهش حقوق کارکنان دولت صحت ندارد

سازمان برنامه و بودجه کشور در اطلاعیه‌ای از عدم صحت اخبار و مطالبی که در مورد کاهش حقوق کارمندان و کارکنان دولت در برخی از شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است خبر داد.
در پی انتخاب معاون اقتصادی رییس جمهور؛

یارانه 450 هزار تومانی محسن رضایی در دولت رییسی شدنی است؟!

سوم شهریور بود. رسانه ها از انتصاب محسن رضایی به عنوان معاون اقتصادی رییس جمهور باخبر شدند. خبری که بسیاری را شوکه کرد و این انتصاب را نشان از فراجناحی بودن دولت سیزدهم دانستند.
«پرسون» بازار نابسامان گوشت را بررسی می کند؛

در دولت جدید، گوشت قرمز با سبد مردم آشتی می کند؟!

اخیراً بر اساس گزارش اعلامی مرکز آمار ایران اعلام شده است که مصرف گوشت قرمز در جامعه در دهه اخیر به صورت میانگین ۴۶ درصد کاهش یافته است. ثابت نبودن قیمت اجناس و کالاها، مخصوصا گوشت، از آن رو که نیازی ضروری در سبد مایحتاج هموطنانمان به حساب می آید هم به تولید کنندگان گوشت و هم به خریداران آن ضربه وارد کرده است. که در صورت موجود بودن در بازار، با قیمت های متفاوتی در نقاط مختلف کشور، فروخته می شود.
پرسون به مهم ترین مواد اولیه کارخانه های فرآوری غذایی می پردازد؛

ترکش گرانی شکر به هزاران کالای خوراکی/ بازار تلخ موادغذایی شیرین

شکر به عنوان یکی از مهم ترین مواد اولیه برای موادغذایی فرآوری شده به حساب می آید، که این روزها به دلیل گرانی شکر هزار کالای خوراکی نیز با افزایش قیمت مواجه شده است.
دریافت کارت اعتباری سهام عدالت از ۲۵ بهمن سال گذشته برای مشمولان این سهام امکان پذیر شده است و تا کنون فقط دو بانک برای اعطای این کارت اعلام آمادگی کرده اند و متقاضیان می توانند به صورت غیرحضوری کارت خود را دریافت کنند. البته اگر مشمولان مستقیم حتی یک سهم از پرتفوی خود را فروخته باشند، نمی‌توانند کارت اعتباری را دریافت کنند.
اولین دوره پرداخت یارانه نقدی در آذرماه ۸۹ اتفاق افتاد؛ آن زمان هر دلار حدود هزار و ۶۵ تومان بود که باعث می‌شد ارزش یارانه نقدی معادل ۴۵ دلار در ماه به ازای هر نفر باشد.
پرسون به موج جدید گرانی کالاهای خوراکی می پردازد؛

افزایش قیمت صد درصدی ماکارونی/ آرد عامل گرانی مواد غذایی

آرد به عنوان مهم ترین مواد غذایی در سبد خواربار مردم نه تنها کشورمان بلکه تمامی دنیا به حساب می آید؛ اما به دلیل خشکسالی و کمبود باردندگی در سال های اخیر رشد تولید گندم در کشورمان کاهش پیدا کرده، از سوی دیگر به دلیل بالا رفتن حقوق کارگر، حمل و نقل و همچنین افزایش قیمت ارز و کاهش واردات نهاده های دامی و طیور گندم در داخل کشور با افزایش قیمت مواجه شده است.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از انعقاد قرارداد جدید بین این صندوق و فروشگاه‌های زنجیره ای افق کوروش خبر داد که براساس آن بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری می توانند با اعتبار یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید کنند.

«پرسون» از گران شدن محصولات غیر ضروری می گوید:

شنیده ها در مورد گرانی هویج!

یک روز پیاز گران می شود و روزی دیگر هویج. گران شدن های یکدفعه ای که یک روز با فیلم هایی از ازدحام خرید مردم خبر می دهند و روز دیگر گندیدن کیسه های پر از همان محصول!