۱۲ زائر ایرانی از ابتدای عملیات حج جان خود را از دست داده اند

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت از فوت ۱۲ زائر ایرانی تا پایان عملیات ایام تشریق خبر داد.

تصویر ۱۲ زائر ایرانی از ابتدای عملیات حج جان خود را از دست داده اند

به گزارش سایت خبری پرسون، سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در پایان عملیات بهداشتی درمانی ایام تشریق گفت: از آغاز عملیات حج تا پایان ایام تشریق ۱۲ نفر فوت کردند که ۵ نفر آنان تا قبل از شروع ایام تشریق بوده است.

وی با بیان اینکه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ایام تشریق مکاتب نه گانه در عرفات و منا فعال بودند، افزود: مجموع خدمات ارائه شده توسط مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در این ایام در عرفات؛ منا و مشعرالحرام بالغ بر ۳۲ هزار ویزیت بوده است و ۱۷۶ نفر هم در بیمارستان‌های صحرایی عرفات و منا و درمانگاه‌ها برای مداوا بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: در این مدت در مکاتب نه گانه در عرفات و منا پزشکان در شیفت‌های شبانه روزی مشغول ارائه خدمات بودند و مجموع ویزیت‌های انجام شده در مجموعه‌های مکاتب مذکور ۲۸ هزار مورد بوده است.

وی به همکاری مناسب بین مرکز پزشکی حج و زیارت و سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برای ارائه خدمات در ایام تشریق اشاره کرد و ضمن تقدیر از سازمان حج و بعثه گفت: علی رغم اینکه تعداد مراجعات زائران ایرانی نسبت به سال گذشته به مراکز ما بیشتر بود ولی خدمات کاملاً روان انجام شد.

وی افزود: در ایام تشریق، کاروان وقوف اضطرای شامل ۳۷ بیمار بود که خوشبخانه به وقوف عرفات و منا رفتند و برگشتند و برای ادامه مداوا در بیمارستان بستری شدند.

وی افزود: داروها و تجهیزات مورد نیاز نیز در ایام تشریق به مقدار کافی وجود داشت و کمبودی احساس نشد.

مرعشی تصریح کرد: عملیات جمعیت هلال احمر در مراسم حج ادامه دارد و آن دسته از حجاجی که سلامت آن‌ها با مشکل مواجه شده است، تحت مراقبت‌های درمانی به کشور باز خواهند گشت.

منبع: خبرگزاری مهر

693272