شبکه فاضلاب اصفهان برای بازسازی چقدر اعتبار نیاز دارد؟

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با پیگیری از طریق وزارت کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان تخصیص یافته و مقدمات پرداخت آن انجام شده است.
تصویر شبکه فاضلاب اصفهان برای بازسازی چقدر اعتبار نیاز دارد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ حسین اکبریان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اظهار داشت: فروریزش‌های شبکه فاضلاب، به ویژه در جنوب شهر اصفهان هیچ ارتباطی به فرونشست زمین ندارد.

وی به قدمت بالای شبکه فاضلاب شهر اصفهان اشاره کرد و در خصوص اقدامات صورت‌گرفته برای اصلاح و بازسازی این شبکه گفت: در ۱۰ سال اخیر از محل فاینانس خارجی ۲۰۰ کیلومتر از این شبکه فرسوده اصلاح شده و برای ادامه این پروژه ۵۰ میلیون یورو دیگر نیز از محل فایناس خارجی تأمین خواهد شد.

اکبریان خاطرنشان کرد: با پیگیری از طریق وزارت کشور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان تخصیص‌یافته و مقدمات پرداخت آن انجام شده است.

مدیرعامل آبفای اصفهان افزود: تغییر اقلیم، افزایش گرما و خشکسالی‌های پی در پی به ویژه در چند سال اخیر در کشور، ما را بر آن داشت که از سال گذشته برگزاری قرارگاه رصد و پایش بحران آب تابستان ۱۴۰۳ را در دستور کار قرار دهیم که ۶۰۰ مصوبه داشت و بر مبنای آن تاکنون توانسته‌ایم بهتر از سال‌های قبل آب شرب را توزیع کنیم و مردم در نیمه اول سال کمتر با افت فشار آب مواجه شوند

.وی با بیان اینکه با اصلاح شبکه توزیع آب در خیابان صاحب‌روضات، مولوی و مسرور مشکل افت فشار آب در این مناطق کاهش‌یافته است، خاطرنشان کرد: با اجرای ۱۶۰۰ متر لوله‌گذاری در قسمتی از مناطق شمال شهر شاهد کاهش ۸۵ درصدی تماس‌های افت فشار در خیابان‌های آیت‌الله باهنر و صادقی نسبت به سال گذشته بوده‌ایم و با مدیریت فشار و پایش هوشمند شبکه‌های توزیع در سطح استان آب شرب با فشار یکسان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

اکبریان گفت: از محل اعتبارات ماده ۵۶، دویست میلیارد تومان برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان‌، ۸۰ میلیارد تومان تصفیه‌خانه چادگان و ۵۰ میلیارد تومان برای احداث ایستگاه پمپاژ علی‌آباد تأمین شد و این پروژه‌ها به‌مرور در حال اجرا است.

منبع: فارس

694028