رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

نایب رئیس مجلس گفت: دولت دوازدهم به صورت غیرقانونی ۳۷ هزار میلیارد تومان بودجه حقوق برخی وزارتخانه‌ها را افزایش داده که این مسئله زمینه نارضایتی برخی کارکنان دیگر شده و انتظار می‌رود حقوق کارکنان در سال آینده ۱۰ درصد افزایش یابد.
رئیس کمیسیون کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان اتاق ایران خاطر نشان کرد: فروش هوشمند مواد غذایی ابتکار جدیدی نیست و مدت‌هاست که شرکت‌های دیجیتال در این زمینه ورود کردند.
یک اقتصاددان بیان کرد: کار کردن با حقوق یک یا دو میلیونی برده‌داری محسوب می‌شود و بدتر از کشورهای آفریقایی است، البته که برده‌داری از شرایط فعلی اشتغال در ایران بهتر بود، زیرا آنها در ازای کار، سرپناه و غذا برای خوردن و امکان بچه‌دارشدن داشتند، در حال حاضر کار با این دستمزد سرکوب شده، ارزشی ندارد.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: بیش از 10 میلیون نفر متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی در نوبت دریافت این کارت هستند و حدود چهار میلیون نفر از بیش از 65 میلیون نفر ایرانی واجد شرایط دریافت این کارت هنوز برای ثبت نام و گرفتن آن اقدام نکرده‌اند.
پرسون از مشکلات بزرگترین ایستگاه حمل و نقل کشور گزارش می دهد؛

کمبود خدمات در ایستگاه راه آهن پایتخت / افزایش کرایه حمل بار مسافر

بزرگترین و قدیمی ترین ایستگاه راه آهن کشور در محدوده جنوب پایتخت قرار دارد و روزانه هزاران مسافر برای تردد به سایر شهرهای دور و نزدیک به این محیط مراجعه می کنند.
مقایسه قیمت کالاهای اساسی در شهریور امسال نسبت به ماه فروردین نشان می‌دهد که قیمت انواع برنج، شکر و گوشت در نیمه اول امسال بین ۲.۷ تا ۲۷ درصد افزایش داشته و انواع برنج ایرانی و شکر بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند.
از آبان ماه برای هر دستگاهی که نسبت به ورود اطلاعات مربوطه در سامانه حقوق و مزایا و کارمند ایران اقدام نکرده باشد، واریز حقوق انجام نخواهد شد.
با وجود اینکه خبر‌هایی از اختصاص یارانه به جاماندگان به گوش می‌رسد اما هنوز برای آن تصمیم گیری نشده است.
موسوی با بیان این که چتر حمایتی داروها تغییری نکرده است، گفت: در شورای عالی بیمه بعضی از داروهای بیماری‌های خاص تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

پرسون از خرید پوشاک فصل سرد و جیب های خالی گزارش می دهد؛

گرانی 200 درصدی کاپشن بچه گانه / خرید و فروش داغ لباس های زمستانه دست دوم

این روزها با آغاز فصل بارش و سرما بسیاری از هموطنان دست به کار شده اند تا پوشاک این فصل را خریداری کنند؛ اما پوشاک گرم فصل سرما در بازار با افزایش قیمت مواجه شده است و برخی به خرید کاپشن های دست دوم روی آورده اند.
روح‌الله کبیر سلطانی مدیر خدمات رفاهی خانه مداحان اهل البیت (ع) گفت: طی تفاهم‌نامه مشترک با صندوق کارآفرینی امید، بنا شد، تمامی مداحان استان تهران که در شغلی مشغول به کار هستند و جواز کسب دارند، وام قرض‌الحسنه 30 تا 60 میلیون دریافت کنند.