بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

معلوم نیست تجربه‌های رفتارهای قبلی چه وقت برای ما آموزنده و مفید خواهند بود؟ نکته جالب‌تر عدم توجه اعضای محترم ستاد کرونا به نظریات کارشناسان و صاحبان دانش وتجربه از اپیدمیولوژیست‌ها تا آسیب شناسان و جامعه شناسان است.
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: کرونا تاکنون جهش‌های مختلف شامل آلفا، بتا و گاما داشته و به اذعان متخصصان دلتا جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس بوده و بر اساس نتایج تحقیقات پزشکی، کرونا دلتا ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به جهش‌های قبلی بیشتر مسری است.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون مددجویان و مددکاران سازمان رفاه شهر تهران گفت: متاسفانه وزارت بهداشت تاکنون در مورد واکسیناسیون مددجویان این سازمان که عمدتا از معتادان بی خانمان هستند اقدامی نکرده است.
معاون درمان ستاد مبارزه با کرونای شهر تهران بیان کرد: به نظر می‌رسد به قله پیک پنجم رسیده‌ایم. امیدواریم عدم رعایت پروتکل‌ها در برخی مراسم دهه اول محرم منجر به رشد مبتلایان طی ۱۰ روز آینده نشود و سرعت واکسیناسیون هم بیشتر شود.
مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۱۱ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۱۶۵ نفر رسیده، مرگ چهار میلیون و ۴۲۸ هزار و ۴۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۱۸۹ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۳۶۴ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایران:

تزریق دُز سوم واکسن در دستور کار قرار گرفته است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران از در دستور کار قرار گرفتن تزریق دوز سوم یا یادآور واکسن خبر داد و گفت: ابتدا کادر درمان که اسفند واکسن زده اند 6 ماه پس از ترزیق دوز دوم این دوز را هم دریافت می‌کنند.
یادداشت/حسین بردبار

با جان مردم بازی نکنید

حسین بردبار یادداشتی درمورد شرایط دریافت کنندگان واکسن کرونا نوشته است.
یادداشت/محمد جواد پهلوان

این اخبار نگران کننده است

محمد جواد پهلوان یادداشتی درباره نگرانی‌ها از بابت بی‌اعتماد شدن مردم به واکسیناسیون علیه کرونا نوشته است.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جان باختن ۵۵۵ بیمار کووید ۱۹ طی مدت ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اعلام کرد مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۰ هزار و ۸۱۰ نفر رسیده است.
معاون درمان ستاد کرونای استان تهران در گفتگو با پرسون:

واکسیناسیون حداکثری با بروکراسی کم و سرعت بالا در دستور کار قرار گرفت

به نظر می‌رسد که با هماهنگی بین بخشی با گروه‌های دیگر نظیر هلال احمر، میزان واکسیناسیون را می‌توان افزایش داد تا مطالبه عمومی مردم به دنبال دستور رئیس‌جمهور برای تسهیل دسترسی به واکسن تحقق یابد. استراتژی اصلی، افزایش پوشش واکسیناسیون حداکثری با بروکراسی بسیار کم و سرعت بسیار زیاد است که می‌تواند این اطمینان را ایجاد کند که در پیک‌های بعدی گرفتار نشویم.
در اختلاف آمار گمرک و وزارت بهداشت نمایان شد؛

۴.۵ میلیون دوز واکسن کرونا غیب شد

آمار واردات واکسن کووید ۱۹ با واکسیناسیون صورت گرفته در کشور، تفاوت ۴.۵ میلیونی را نشان می‌دهد.
نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: حدود ۸.۵ میلیون دوز دیگر نیز از طریق این سازوکار در مرداد و شهریور ۱۴۰۰ به کشور وارد خواهد شد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افراد به هیچ‌ عنوان در دز دوم واکسنی متفاوت با واکسن دز اول نزنند. ترجیحا همان واکسن دز اول و در غیر این صورت واکسنی با پلتفورم یکسان تزریق شود.

کیهان آزادمنش، مدیر گروه ویروس شناسی موسسه پاستور ایران در گفت‌وگو با مجله علمی «نیچر» گفت: ما در ایران سابقه طولانی در تولید واکسن داریم. موسسه پاستور ایران در سال ۱۹۲۰ تأسیس شده و واکسن‌های ضد سل و هاری تولید کرده، همچنین واکسن‌هایی در ایران علیه سرخک، اوریون و ویروس پاپیلومای انسانی ساخته شده است.