چند غذا برای بهبود سریع سرماخوردگی و آنفلوانزا

در فصل زمستان، رژیم غذایی مناسب تاثیر زیادی در درمان بیماری‌های سرماخوردگی و آنفولانزا دارد.
تصویر چند غذا برای بهبود سریع سرماخوردگی و آنفلوانزا

به گزارش سایت خبری پرسون، با تقویت سیستم ایمنی بدن با تغذیه مناسب به تخفیف علائم بیماری و بهبودی سریع‌تر کمک می‌کند.
یک متخصص تغذیه می‌گوید: مصرف مایعات گرم می‌تواند به تخفیف گرفتگی‌ها و مشکلات تنفسی همراه با سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک کند همچنین مصرف سوپ‌ها و نوشیدنی‌های گرم گزینه‌های موثری در بهبود علایم سرماخوردگی و آنفولانزا هستند.
زنجبیل حاوی برخی ترکیبات ضد ویروسی است که می‌توانند در تخریب ویروس‌های مسبب آنفلوانزا و سرماخوردگی، موثر باشد. همچنین این مواد می‌توانند با حمایت از تولید ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی، در تقویت سیستم ایمنی موثر باشند.
سیر حاوی برخی ترکیبات شیمیایی است که از خصوصیات قوی آنتی‌بیوتیکی و ضد ویروسی دارد. این مواد ممکن است توانایی بدن را برای تخریب ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا افزایش دهد. سیر همچنین جریان خونان را بهبود بخشیده و به سیستم گردش خونان جهت تحویل دادن مواد مغذی حیاتی و اکسیژن، و هیدراته نمودن سلول‌ها کمک می‌کند.
ترکیبات موجود در مواد مغذی تازه و طبیعی نظیر: سبزیجات و میوه‌های تازه، مرکبات (نظیر پرتقال و گریپ‌فروت)، مغز‌ها و بذر‌ها در تقویت سیستم ایمنی در برابر بیماری‌ها مفید هستند.
مصرف غذا‌های غنی از روی شامل حبوبات، نخودفرنگی، غذا‌های دریایی، گوشت قرمز و لوبیای سویا. در تقویت سیستم ایمنی و تخفیف علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا موثراست.
اجتناب از مصرف محصولات شیرین حاوی شکر سیستم ایمنی بدن را از طریق تقلیل توانایی گلبول‌های سفید خون در سرکوب مهاجمین باکتریایی و ویروسی، کاهش می‌دهد.

379034