بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۰۸ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۵۳۶ نفر رسیده، مرگ چهار میلیون و ۳۸۳ هزار و ۸۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۱۸۷ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۹۲۵ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا روز به روز در حال افزایش است و متأسفانه باید گفت که فوتی‌های این موج اخیر با موارد قبلی نیز فرق می‌کنند. نه تنها تعداد آن افزایش یافته، بلکه افراد جوان‌تر را بیشتر دچار فوت کرده است.
عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس در گفتگو با پرسون؛

مردم در خانه بمانند /دارو همان رعایت پروتکل های بهداشتی است

سیاه کلی گفت: دارو همان رعایت پروتکل های  بهداشتی است که مردم بایستی رعایت کنند. هر زمان که ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور را تعطیل اعلام کرد، مردم در خانه بمانند.

هرچند مسئولان تلاش دارند تا با یکسری ترفندهای رسانه‌ای به مردم و جامعه القا نمایند که این بار تعطیلات و قرنطینه به طور جدی در حال پیگیری و اجرا است اما طبق گفته شاهدان عینی و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی که برای حوزه انتخابیه شمال کشور هستند درفاصله میان اعلام تعطیلات و اعمال محدودیت‌ها در جاده‌ها و راه‌ها بسیاری از هم وطنانمان توانستند خود را به شهرهای شمالی کشور برسانند.
مدیر اجرایی کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت گفت: در دسترس بودن واکسن بر رفتار مردم تاثیر دارد. چرا که در مطالعه فاز یک این واکسن افراد مشارکت کننده، افراد داوطلبی بودند که قصد کمک به کشور برای توسعه علم داشتند، ولی در مطالعات فاز ۳ به دلیل شروع پیک پنجم داوطلبان به دلیل دریافت واکسن، در مطالعات ما مشارکت می‌کردند و این دو رویکرد مشارکت، مشکلاتی را ایجاد می‌کند.
در اجرای مسئولیت‌های محوله طبق قانون اساسی و قوانین عادی دولت و درحقیقت حاکمیت موظف است بدون تبعیض سازوکارها و لوازم یک زندگی متعارف بدون تبعیض را برای مردمی که آنها را انتخاب کرده‌اند، فراهم سازد.
مدیر اجرایی مطالعات بالینی واکسن برکت اظهار داشت: طیق گزارش‌های وزارت بهداشت واکسن کوو برکت از واکسن‌های کم عارضه است.
معاون اجرایی سازمان نظام پرستاری استان تهران بیان کرد: خشونت علیه پرستاران نسبت به گذشته افزایش داشته است و در حال حاضر هفته‌ای چند مورد اتفاق می‌افتد.
خسته شدیم از ماسک زدن، از ضدعفونی کردن هر چیز، از نرفتن به میهمانی و دورهمی دیالوگی است که این روزها بسیار شنیده و گفته می‌شود؛ سخنانی که بوی عادی انگاری و رفتن به استقبال ویروس کرونا و مرگ می‌دهد.
رئیس سازمان غذا و دارو ضمن تشریح اقدامات انجام شده در جهت تولید داخلی داروهای مورد مصرف در درمان کرونا و همچنین تولید واکسن ایرانی کرونا افزود: ایران سومین کشور تولید کننده داروی رمدسیویر در دنیا است.
باید بین دولتمردان، ستاد ملی کرونا، اساتید دانشگاه و افرادی که با تجربه هستند و در مدت ۱۸ ماه کار کردند و در رابطه با بیماران توانسته‌اند ایده‌های خوبی دهند، همفکری صورت گیرد و یک برنامه جهادی برای مقابله با کرونا در این وضعیت بحرانی طراحی کنند. باید یک برنامه بسیار منسجم و جهادی برای مقابله با کرونا در نظر بگیرند و واکسیناسیون را به حد اعلای خود برسانند.
سرلشکر موسوی در بازدید از بیمارستان امام رضا(ع):

کادر خدوم حوزه سلامت، مدافعان خط مقدم دفاع از مردم اند

فرمانده کل ارتش ضمن قدردانی و خدا قوت به کادر درمان گفت: امروز خدمتگزاران حوزه بهداشت و درمان، مدافعان خط مقدم دفاع از سلامت مردم هستند که با ایثار و از خودگذشتگی وظیفه خودرا تا امروز به نحو احسن انجام داده‌اند.
فرماندار شهرستان شهریار بیان کرد: با ماندن در خانه و رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی و دستور العمل‌های وزارت بهداشت می‌توان جلوی رشد و سرایت ویروس دلتا را گرفت.
مجموع مبتلایان به بیماری کرونا در جهان تاکنون به ۲۰۷ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۲۷۴ نفر رسیده، مرگ چهار میلیون و ۳۷۴ هزار و ۹۳۷ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۱۸۶ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۳۹۷ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
روز گذشته بالاترین عدد فوت کرونا در کشور به ثبت رسید.۶۲۰ مرگ کرونا در یک شبانه روز. وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد که در شبانه روز ۲۳ تا ۲۴ مرداد، ۳۶ هزارو ۷۳۶ مبتلای جدید شناسایی شده و ۶۲۰ بیمار کرونا فوت کرده‌اند.