شروع پیک جدید کرونا در کشور

دبیر کمیته علمی کرونا ابراز داشت: با توجه به اینکه امیکرون در دو سه هفته آینده به پیک خود می‌رسد کمیته علمی اعلام کرد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به تعویق بیفتد تا ببینیم کجای کار قرار داریم.

تصویر شروع پیک جدید کرونا در کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی ستاد کرونا با اشاره به آخرین تصمیمات این جلسه: بر لزوم تزریق دز سوم واکسن کرونا تاکید شد؛ ضمن اینکه تاکنون ۹میلیون نفر در ایران دز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

وی با لیان اینکه نیاز است ۴۰تا ۵۰ نفر دز سوم را تزریق کنند،گفت: بر انجام واکسیناسیون افراد ۱۲تا۱۸سال تاکید شد؛ چرا که امیکرون در جوانان بیشتر است و واکسیناسیون این سنین مهم است.

جماعتی با اشاره به اینکه بحث لزوم واکسیناسیون افراد ۵تا۱۱سال، افزود: در تمام دنیا واکسیناسیون این سنین انجام شده و کارایی آن مشخص و عوارض کمی داشته است.

دبیر کمیته علمی ستاد کرونا با بیان اینکه حدود ۱۰درصد افراد جامعه ۵تا۱۱ سال هستند، ابراز داشت: بحث بازگشایی مدارس مطرح شد واکسیناسیون خردسالان مهم است.

جماعتی یادآور شد: اگر مدارس بازگشایی شوند اما واکسیناسیون کودکان انجام نشود می‌تواند بحث جدی به وجود آورد.

وی با بیان اینکه۳۰درصد اطفال در دنیا در وضعیت امیکرون و مبتلایان به آن گرفتار شدند،گفت: اگر مدارس بازگشایی شود و این سنین واکسن نزند می‌تواند در کل کشور بحران به وجود آورد.

جماعتی تصریح کرد: پیش بینی ما این است با پیک امیکرون در ۲-۳هفته آینده روبرو شویم و به نظر نمی‌رسد بازگشایی مقبول باشد.

دبیر کمیته علمی کرونا با بیان اینکه حدود ۵۰۰ نفر مبتلا به امیکرون تا کنون شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: ۲۷درصد تست‌های انجام شده مربوط به ابتلا به امیکرون بوده است‌.

منبع: فارس

379311