بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

دبیرکل خانه کارگر بیان کرد: کارگران از روند واکسیناسیون خیلی عقب هستند و با اینکه ما برای رسیدگی به این موضوع نامه نوشتیم اما هنوز پیگیری صورت نگرفته است.
گزارش‌ها نشان می‌دهد ویروس لامبدا در ترکیه شناسایی شده است و این می‌تواند نشانه زنگ خطر برای ما باشد که اگر رعایت نکنیم پاییز سختی در پیش خواهیم داشت.
رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی بیان کرد: به وجود آمدن وضعیت بحرانی انعکاس رفتار ما نسبت به بیماری است. به این معنا که اپیدمی و بیماری حاصل مواجه افراد با عامل بیماری زا است حال وقتی رفتار ما تحت کنترل نباشد و با تقویت سفرها در تعطیلات، برگزاری اجتماعات و عدم رعایت پروتکل‌ها رو به رو باشیم قطعا وضعیت آینده رو به بهبودی نخواهد رفت.
کرونا در دومین سال جولان خود همچنان در حال تاخت و تاز است در حالی که متخصصان علم پزشکی و دانشمندان نخبه‌ای در همه جهان متمدن توسعه‌یافته برای متوقف کردن این ریزترین موجودی که در حال گرفتن جان مردم است، شب و روز در تلاش هستند.
این روزها انتشار اخباری در فضای مجازی حواشی فراوانی را به همراه داشته و موجی از واکسن هراسی را به وجود آورده است و موجب شده این سوال به شدت افکار عمومی را به خود مشغول کند اینکه آیا واکسن های کرونا می توانند باعث مرگ شوند؟
قارچ سیاه یک عفونت قارچی جدی است که فرصت طلب بوده و در افراد سالم به ندرت بروز پیدا می‌کند اما در افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده و خوب درمان نشده‌اند، ایجاد شده و قابل درمان است.
رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی و واکنش سریع اپیدمی کرونا با اشاره به ضرورت تزریق واکسن افزود: واکسن زدن بهتر از نزدن است و نباید با یک تصمیم نادرست جان خود و هموطنانمان را به خطر بیاندازیم.
واکسنی که تزریقش به بهانه‌های گوناگون به تاخیر افتاد، کشور را درگیر پرتاب از یک جهش به جهش دیگری کرده است. پرتاب‌شدنی با فاصله‌های اندک که خانواده‌های بسیاری را درگیر و داغدار کرده است.
عده‌ای جان باختند و عده‌ای دیگر سالم و سلامت از بیمارستان مرخص شدند. اما این پزشکان و پرستاران بودند که در تمام این ماه‌ها هر روز مرگ بیماران را دیدند، شیون بازماندگان را شنیدند و خستگی‌ها را به جان خریدند و خم به ابرو نیاوردند، اما از یک جایی به بعد ماجرا فرق کرد...