بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

علیرضا ناجی، عضو کمیته علمی کووید۱۹ کشور می‌گوید از جمله دلایل تاثیر کم واکسن کرونا در ایران این بود که ایران باید واکسن بهتر و باکیفیت‌تری وارد می‌کرد.
نماینده وزیر بهداشت در مورد واکسن وارداتی از کشور صربستان گفت: نباید خیلی به کشورهای بین راهی توجه کنیم. واکسن‌های خریداری شده از شرکت‌های معتبر هستند و برخی کشورها مثل صربستان به عنوان واسطه عمل می‌کند.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین قیمت واکسن سینوفارم برای ایران را فاش کرد و از بخش خصوصی برای ورود به حوزه واردات واکسن کووید ۱۹ انتقاد کرد.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

۶۱۰ بیمار دیگر جان باختند

با فوت ۶۱۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۱۰۲ هزار و ۶۴۸ نفر رسید.

دولت چین روز دوشنبه هیچ مورد جدید ابتلا به کرونای محلی را ثبت نکرده است که این نشان می‌دهد شیوع دوباره کرونا در هفته‌های اخیر در این کشور تحت کنترل قرار گرفته است.
سقوط برق‌آسای شهرهای افغانستان خصوصا پایتخت این کشور توسط طالبان و مصایب غم‌انگیز ملت همزبان و همسایه ما در جای خود بسیار مهم است و ابعاد مختلف دارد و قطعا منافع ملی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و حکایت از بی‌رحمی روزگار می‌کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاون بهداشت این وزارتخانه تاکید کرد با همکاری صندوق حمایت از هنرمندان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نسبت به واکسیناسیون هنرمندان اقدام شود.
رئیس انجمن ویروس شناسی ایران با ابراز نگرانی از خطر ترکیب جهش‌های مختلف باهم افزود: ضروری است روند واکسیناسیون سرعت بیشتری بگیرد تا هر چه سریع‌تر ایمنی در جامعه به وجود آید.
پرسون از کج فهمی برخی در روزهای سیاه کرونایی می گوید؛

مگه گاوم که پوزبند بزنم؟!

آمارهای کرونایی این روزها در حداکثر تعداد خود از زمان حضور کرونا در ایران  تا به امروز هستند. اعدادی که روز به روز بیشتر می شوند و ترسی که بی اختیار به جان آدمی می افتد. ترس از مرگ، از بیماری، از دوری دوستان و آشنایان و بستگان، ترس و فقط ترس.

وزیر پیشنهادی بهداشت در تشریح برنامه های خود در صحن علنی مطرح کرد؛

من طبیبم نه صنعتگر و تاجر!

وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان ضمن تاکید بر اینکه من طبیبم نه صنعتگر و تاجر، گفت: دوشادوش مدافعان سلامت هستم و چنانچه مورد اعتماد قرار گیرم نمی توانیم درمان مردم را معطل تاخیر و تعجیل تصمیم گیری این و آن کنیم.
توسلی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت مطرح کرد؛

برنامه عین اللهی برای10 سال قبل است نه امروز!

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس، با انتقاد از برنامه وزیر پیشنهادی بهداشت که حداقل مربوط به ۱۰ سال قبل است، گفت: در این برنامه علت اصلی مرگ و میر ایرانیان بیماری های عروقی اعلام شده در حالی که امروز کرونا جان مردم را می گیرد.
بهروزی‌فر در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت بیان کرد؛

اولویت اساسی در برنامه عین اللهی مقابله با کروناست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به صدمات جانی و مالی جبران ناپذیرکرونا بر مردم گفت: اولویت دادن به مسائل مربوط به سلامت و مقابله با بیماری کرونا از برنامه‌های مهم عین اللهی است.
عضو انجمن علوم آزمایشگاهی ایران آزمایش در خصوص قابل اعتماد بودن تست‌ها در سویه دلتا بیان کرد: اکنون دلتا سویه غالب بسیاری کشورها از جمله ایران است؛ با این حال مشکلی برای تشخیص کرونا به وجود نیاورده؛ آن چیزی که مهم است اینکه بتوانیم ویروس را خارج از اینکه چه سویه‌ای عامل آن است ، شناسایی کنیم و این موضوع با تمام کیت‌های داخلی و خارجی قابل انجام است.
عسگری در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت:

وزیر پیشنهادی بهداشت در برنامه‌هایش تناقض‌های جدی دارد

نماینده مردم کرج با اشاره به تناقضات وزیر پیشنهادی رئیسی برای مسند وزارت بهداشت گفت: برنامه‌های وزیر پیشنهادی در مهار کرونا ادامه سیاست‌های قبلی بوده که همان سیاست‌های سازمان بهداشت جهانی است.
محسنی بندپی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت مطرح کرد؛

عین‌اللهی مدیری مدبر و عدالت‌محور است

نماینده مردم نوشهر در مجلس با تاکید بر عدالت محوری وزیریشنهادی بهداشت گفت: عین‌اللهی در برنامه‌های خود توجه ویژه به مناطق محروم دارد.
علیرضا زالی در پیامی روز یکم شهریور ماه را که روز پزشک نامیده می‌شود به همه جامعه پزشکی کشور تبریک گفت.
شیوع بیماری در واریانت دلتا بیشتر بوده و تحقیقات نشان می‌دهد این ویروس کودکان زیادی را مبتلا می‌کند پس ضرورت دارد خانواده‌ها پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر از گذشته رعایت کنند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش مراکز واکسیناسیون توضیح داد: از تمام ظرفیت ها برای  سرعت بخشی در امر واکسیناسیون استفاده شده است.