بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

به تازگی گزارشی از مرکــز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت منتشر شده که نشان می‌دهد نرخ فوت در افراد کامل واکسینه شده که دو هفته از دریافت دُز دومشان می ‌گذرد و این به‌معنای بیش از ۷۰ برابر میانگین جهانی است.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همانند چند ماه گذشته به شدت کاهش یافته و به عدد 39 درصد رسیده است.
معاون گردشگری در نامه‌ای از وزارت بهداشت درخواست کرد مشاغل گردشگری را برای ایمن‌سازی سفر در اولویت واکسیناسیون کرونا قرار دهند. این درخواست حدود یک ماه پیش به وزارت بهداشت ارائه شده، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

تعطیلات برای عده‌ای مساوی با در خانه نماندن و راهی سفر شدن است. بخشی از جامعه تا اسم تعطیلات به گوششان می‌خورد بدون در نظر گرفتن شرایط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی راهی سفر می‌شوند.
دکتر احمد رضا بهره مند، فوق تخصص ژنتیک میکروب‌های عفونی درباره تاریخچه به وجود آمدن کرونا، راه‌های پیشگیری و درمان و واکسیناسیون صحبت‌هایی انجام داده است که در ادامه بخشی از آنها را با هم می‌خوانیم.
یک میلیون و ۱۱۰ هزار دُز واکسن در شانزدهمین محموله واکسن کرونا تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر، امروز یکشنبه ۳۱ مردادماه، در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.
محققان ایتالیایی یک سیستم رباتیک برای افراد دیابتی ابداع کرده اند که به اندازه یک موبایل تاشو است و داخل شکم ایمپلنت می شود تا در صورت نیاز انسولین آزاد کند.
گزارش‌ها حاکی از این است در برخی استان‌ها شاهد عبور از پیک پنجم هستیم. براساس این داده‌ها میزان ابتلا به افراد تست‌شده ۱۶ واحد درصد کاهش یافته و میزان افراد فوت‌شده و بستری‌شده در روزهای اخیرکاهش یافته است.
یافته‌ها نشان داده است دریافت دو دوز از این نوع واکسن به طور موثر می‌تواند باعث تولید سلول‌های ایمنی مانند سلول‌های B شود. سلول‌های B در مواجهه با ویروس کرونا به آن می‌چسبند و مانع از آن می‌شوند که ویروس سلول‌های سالم بدن را آلوده کند.