عوامل موثر در گسترش اومیکرون

سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که شیوع سویه اُمیکرون به ترکیبی از چند عامل از جمله ساختار این سویه و افزایش ارتباطات اجتماعی مربوط می‌شود.
تصویر عوامل موثر در گسترش اومیکرون

به گزارش سایت خبری پرسون،ماریا ون کرخو مدیر فنی سازمان جهانی بهداشت گفت: به دنبال ثبت رکورد موارد جدید ابتلا ظرف یک هفته، افراد باید در مورد کاهش میزان قرار گرفتن در معرض ویروس و کنترل انتقال بیماری بیشتر دقت داشته باشند.

وی افزود: سویه اُمیکرون بر اثر عوامل متعددی در میان مردم منتقل می‌شود. فاکتور نخست، جهش‌های موجود در ویروس است به آن اجازه می‌دهد راحت‌تر به سلول‌های بدن انسان بچسبد.

مدیر فنی سازمان جهانی بهداشت با اشاره به دومین دلیل گسترش این سویه از ویروس اظهار داشت: با پدیده ای مواجه هستیم که به آن فرار ایمنی می گویند و بدان معنی است که افراد می‌توانند مجددا به ویروس آلوده شوند حتی اگر پیش از این به ویروس آلوده شده یا در برابر بیماری واکسینه شده باشند.

وی گفت: دلیل دیگر این است که ما شاهد تکثیر این سویه از ویروس در مجرای تنفسی فوقانی هستیم و این سویه با دلتا و انواع دیگر که در مجرای تنفسی تحتانی و در ریه ها تکثیر می‌شد، متفاوت است.

به گفته مدیر فنی سازمان جهانی بهداشت، اما علاوه بر این عوامل، گسترش ویروس همچنین می‌تواند به دلیل ارتباط بیشتر افراد، گذراندن زمان بیشتر در فضاهای سرپوشیده در فصل زمستان و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند فاصله گذاری فیزیکی انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

379181