بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) با بیان اینکه از ۲ هفته قبل وارد پیک ششم کرونا با سویه امیکرون شدیم، گفت: میزان تعداد موارد بستری در این بیمارستان ۶ برابر افزایش داشته است.
درصورتی که نتوانیم و بلد نباشید که شرایط را کنترل و مدیریت کنیم، استرس های روزانه این پتانسیل را دارند که به یک بیماری جدّی تبدیل شده و روی بدن اثرات مخربی به جا بگذارند.
پا به عنوان یکی از اعضای مهم بدن که سلامت آن کمتر مورد توجه قرار می گیرد به راحتی مستعد تماس با انواع آلودگی ها و عفونت های باکتریایی است و به همین دلیل دانستن نکات بهداشتی برای مراقبت از پاها حائز اهمیت است.
ایسنا : ناجی درباره احتمال نیاز به تزریق دز چهارم واکسن کرونا، بیان کرد: ممکن است حتی از تزریق دز چهارم هم عبور کنیم و دزهای بعدی هم لازم باشد؛ همه‌ اینها وابسته به این است که کرونا در دنیا چه عملکردی از خود نشان دهد.
سویه BA.۲ به سرعت جایگزین سویه فعلی که BA.۱ نام دارد خواهد شد هر چند بعید است تاثیر آن قابل توجه باشد. البته داده‌های بیشتری برای تایید این مطلب مورد نیاز است.
نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سویه امیکرون ویروس کرونا موجب بروز مشکلات گوارشی می‌شود که پیش از این رایج نبود.
چندی پیش خانم دکتر محرز در مصاحبـــه‌ای گفته‌اند: «۶درصد از کارگران جنسی در تهران آلوده به ویروس ایدز هستند!» اما با یک جست‌وجوی ساده در گوگل، می‌توانیم به اظهارات شگفت‌انگیز ایشان برسیم.
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: احتمال می‌دهم که شاید در پایان هفته آینده، هفته بسیار ملتهبی را از نظر شدت افراد مبتلا خواهیم داشت و برخی معتقدند شاید از دو هفته دیگر این را داشته باشیم. همانطور هم که پیک به سرعت بالا می‌رود، بعد از گذشتن از پیک، به سرعت هم پایین می‌آید.
همه افراد هر از گاهی سردرد را تجربه می‌کنند. این سردرد می‌تواند از درد مبهم تا ضربان شدید باشد و دلایل مختلفی برای بروز آن وجود دارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در بیست و چهار ساعت گذشته 85 بیمار جدید با ابتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری شدند.
علی نصیری در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران با اشاره به وضعیت شیوع امیکرن در کشور و شهر تهران ، میزان ابتلا و بستری ناشی از این بیماری بر تمرکز روی این موضوع تاکید کرد و یادآور شد: پیگیری مصوبات ستاد به منظور اجرای کامل آنها از اهمیت برخوردار است و باید چالش‌های موجود را به سرعت برطرف کرد.
یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: هنوز به قله پیک نرسیده ایم و به نظر می‌رسد تا حدود ۲ هفته دیگر به قله این موج برسیم و متاسفانه هم موارد ابتلا و هم موارد فوت ناشی از این بیماری رو به بالا است.
نتایج مطالعه‌ای که در آلمان انجام شده، نشان می‌دهد بدن بعد از سه مرتبه قرار گرفتن در برابر ویروس کرونا آنتی‌بادی خنثی‌کننده علیه اومیکرون تولید می‌کند و نکته جالب توجه توانایی آنتی‌بادی‌ها برای اتصال به ویروس و در نتیجه خنثی کردن آن بود.
سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت با هشدار نسبت به خطر اُمیکرون برای کودکان اعلام کرد: : والدین می توانند از امروز جهت واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال به مراکز واکسیناسیون در سراسر کشور مراجعه کنند.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: میزان پرداختی‌ به پزشکان واقع بینانه نیست.