بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور به عنوان «رئیس کمیته امنیت روانی و آرامش‌بخشی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا» منصوب شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته متاسفانه ۲۴ بیمار کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و در این بازه زمانی یکهزار و ۵۷۹ بیمار دیگر نیز شناسایی شدند.

وزیر بهداشت در حکمی محمدباقر قالیباف و علیرضا زاکانی را به عنوان عضو هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران منصوب کرد.

وزارت بهداشت اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۲ بیمار کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۷۷۸ نفر رسید.
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: ۱۲ تا ۱۵ درصد از مردم در ایران تمایلی به تزریق واکسن ندارند و این موضوع بیشتر در گروه‌های آسیب‌پذیر وجود دارد.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: تا حدود یک هفته آینده محدودیت موجودی واکسن آسترازنکا رفع و محموله جدید در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گیرد.

مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۹۵ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۴۱۵ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۲۰ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده است.
تعدادی از نمایندگان در حال امضای برگه‌ای هستند که گفته می‌شود نامه استیضاح بهرام عین اللهی وزیر بهداشت است.
این روزها زندگی مردم بر اساس اقساط دسته‌بندی می‌شود. به‌غیر از منزل که اگر اجاره بها را اقساط حساب نکنیم که بیشترین هزینه خانوار را پوشش می‌دهد و میلیون‌ها نفر در تامین آن دچار مشکل هستند، خودروی قسطی، یخچال و تلویزیون و فرش قسطی، برنج و صابون و گوشت قسطی و در این اواخر نان قرضی و پرداخت آن همزمان با واریز یارانه، زندگی مردم را شامل می‌شود.
مشاور معاون وزیر بهداشت:

احتمال بروز پیک ششم کرونا

مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به احتمال بروز پیک ششم کرونا و سویه «اومیکرون» گفت: نباید آمار ابتلاء و مرگ پایین کنونی ما را گول بزند.
واکسیناسیون علیه بیماری کووید-۱۹ ضروری است. ثابت شده که واکسن‌ها ایمن و موثر هستند وتاثیر چشمگیری در پیشگیری افراد از ابتلا به این بیماری دارند.
موارد اومیکرون در کشور به سرعت در حال افزایش است و احتمالا در چند هفته آینده با شیوع این سویه جدید کرونا مواجه شویم.

سرپرست واحد فنی و نظارت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از انجام ۴۰۰۰ بازرسی از داروخانه‌ های تحت پوشش دانشگاه و کشف ۱۸ میلیارد ریال کالای غیر مجاز خبر داد.

به نظر می‌رسد وزیر بهداشت دولت سیزدهم را همان جریان سیاسی ذی‌نفوذ در دولت گذشته اداره می‌کند. سیاسی بودن حتی برای وزیر بهداشت، شاید امر نکوهیده‌ای نباشد، اما ورود به این عالم بدون داشتن بصیرت و نابرخورداری از اطلاعات لازم، پوست موز است.