بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی (ره) با اشاره به روند صعودی کرونا در کشور، با انتقاد از اصرار بر آموزش حضوری در مدارس و دانشگاه‌ها با وجود شیوع سویه بسیار مسری امیکرون، گفت: ما چوب این موضوع را خوردیم و باز هم خواهیم خورد؛ اما، نمی‌دانم چرا در این زمینه مسئولین مربوطه کوتاه نمی‌آیند.
آمارهای کرونا نشان می‌دهد در چهار روز اخیر میزان متوسط مبتلایان روزانه کمتر از ۲۵هزار نفر بوده که این رقم در اوج دوره اُمیکرون حدود ۴۰هزار نفر گزارش شده است. همچنین در ۶ روز اخیر میزان رشد هفتگی مبتلایان روزانه منفی گزارش شده است.
چغندر یک ریشه گیاهی باستانی محسوب شده که در درمان بسیاری بیماری ها مانند سرطان و پیشگیری از ابتلا به انها با تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار است.
دمنوش‌هایی مانند آویشن شیرازی، مرزنجوش، پونه‌کوهی، نعناع، گل پنیرک، ختمی و زوفا، قدومه شیرازی، اسطوخودوس، بابونه، کاکوتی و عناب از جمله دمنوش‌های مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستند.
تعداد روزهای قرنطینه اُمیکرون یک زمان علمی و یک زمان عملی دارد. سازمان بهداشت جهانی هم در نشستی که به تاریخ یکم فوریه داشت، تاکید کرد که تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران در هر کشوری باید موضوعات دیگری را هم اعم از مختل شدن خدمات بهداشت و درمان و سایر بخش‌ها در کشور، درنظر بگیرند.
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان آنچه که «تفسیرهای اشتباه از اظهارات معاونت تحقیقات و فناوری این وزارتخانه درباره بی‌توجهی در بازگشایی مدارس» خواند، گفت: وزارت بهداشت از زمان شناسایی اولین موارد اُمیکرون در کشور تمهیدات لازم را اندیشیده است.
بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۷ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۸۱۳ دُز رسید.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۳ هزار و ۸۸۶ نفر رسید.

با توجه به اینکه اُمیکرون با سایر سویه‌های کووید متفاوت شده اما یکی از عوامل نگران‌کننده این است که بیماران مبتلا به آن علائم متفاوت و متمایزی را بیان می‌کنند. اگرچه بسیاری از بیماران از علائم خفیف شبیه سرماخوردگی شکایت دارند اما تعدادی دیگری نیز علائم شدیدتری را تجربه می‌کنند.
نوعی از ویروس کرونا معروف به NeoCov در سرتاسر جهان خبرساز شده است و برخی آن را با ویروس SARS-CoV-۲ که باعث COVID-۱۹ می‌شود مقایسه می‌کنند. اما این مقایسه واقعا دقیق نیست و مطمئنا این نوع جدیدی نیست.
روند صعودی شدید پیدا کرده و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا ابتدای اسفند، به قله پیک موج ششم می‌رسیم و با روند سریع ابتلای این ویروس، بعید است که ایران، تا اواسط فروردین 1401 از شر امیکرون خلاص شود.
عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: ادامه فعالیت حضوری مدارس در شهرهای قرمز به تسریع انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر، طولانی‌تر شدن دوره اپیدمی و افزایش مرگ‌ومیر نیز منجر می‌شود.
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اغلب بستری‌ها و مرگ و میرها مربوط به کسانی است که یا واکسن نزده‌اند یا بیماری‌های خاص و زمینه‌ای مانند فشار خون، دیابت و نقص ایمنی دارند.
سید محمد موسوی میرزائی، امروز یکشنبه 24 بهمن در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: اگر در برخی از شهرستان‌ها وضعیت کرونا زرد است به این دلیل است که بیمارستان و یا مرکز درمانی در این شهرستان‌ها نداریم و مردم این مناطق به سمت مرکز استان سرازیر می‌شوند و همین امر باعث قرمز شدن شهرستان بیرجند می‌شود.