یزد، پر خطرترین استان کشور در سرطان

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: این استان در ۱۰ سرطان شایع کشور، رتبه‌های اول تا سوم را دارد و یکی از پرخطرترین استان های کشور در زمینه سرطان است.
تصویر یزد، پر خطرترین استان کشور در سرطان

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر محمدی علی اوزی نژاد افزود سرطان، رتبه دوم مرگ بعد از مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را در استان دارد به گونه ای که مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی ۳۴ درصد و مرگ ناشی از سرطان ۱۵ درصد است.

وی اظهار کرد: شایع ترین سرطان ها در استان یزد شامل سرطان پستان، سرطان تیروئید، سرطان پروستات، سرطان پوست و سرطان روده بزرگ است.

اوزی نژاد ادامه داد: روند سرطانی شدن سلول های بدن زمان طولانی نیاز دارد بر همین اساس در مورد بعضی از سرطان ها روش هایی وجود دارد که بتوان در مراحل اولیه ایجاد سرطان با غربالگری آنها را تشخیص ودرمان کرد، طبیعی است تشخیص سرطان در مراحل اولیه، نتیجه درمانی بهتری دارد.

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری ها ی غیر واگیر دانشگاه با اشاره به اینکه سرطان یک بیماری چند عاملی است و این بیماری هیچگاه در اثر یک عامل خاص به وجود نمی آید تصریح کرد: عوامل خطر سرطان به چهار دسته کلی تقسیم می شوند که شامل عوامل خطر ژنتیکی، عوامل خطر فردی شامل سبک زندگی پرخطر مانند کم تحرکی، تغذیه نامناسب، مصرف دخانیات و الکل، عوامل خطر محیطی مانند آلودگی هوا و عامل های زیان آور در محیط کار و عفونت ها و ضغف سیستم ایمنی هستند.

منبع: ایرنا

522305