احتمال شیوع سویه جدید کرونا / همه از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند

مینو محرز ضمن تاکید بر افزایش سویه جدید کرونا گفت: در ایران هم واکسن جدید نداریم که بخواهیم تزریق کنیم زیرا در سویه جدید کرونا واکسن‌های قبلی اثر کمتری دارند.
تصویر احتمال شیوع سویه جدید کرونا / همه از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی افزود: سویه جدید کرونا مثل سویه‌های سابق باعث افزایش آمار مرگ و میر در مبتلایان نخواهد شد اما درحال حاضر مراجعه بیماران سرپایی بسیار زیاد است و برای افراد با سن بالا و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند می‌تواند خطرناک باشد.

وی گفت: شیوع دوباره کرونا همراه با آنفولانزا و سایر بیماری‌های تنفسی در کشور روبه افزایش است. واکسن دیگر بر سویه‌های جدید کرونا که پیدا می‌شوند و در همه جای دنیا حتی آمریکا هم زیاد هستند، تاثیری ندارد.

محرز تاکید کرد: بنابراین باید طبق توصیه سازمان جهانی بهداشت از ماسک استفاده کرد، دست‌ها شسته و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود. کاری که درحال حاضر در کشور ما انجام نمی‌شود و مردم دیگر مثل سابق ماسک نمی‌زنند.

وی ادامه داد: با شروع مدارس و دانشگاه‌ها تجمعات بیشتر است. در حال حاضر می‌توان تهویه هوا را ایجاد کرد ولی با شروع فصل سرما تهویه هم امکان پذیر نیست.

همه از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند

دکتر محرز در خصوص جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا و کرونا گفت: آنفولانزا واکسن دارد و توصیه می‌کنیم که همه از آن استفاده کنند ولی برای کووید فقط می‌توانیم بگوییم در مکان‌ها بسته مثل اتوبوس، آسانسور و مترو و به طور کلی در جایی که جمعیت زیاد است حتما از ماسک استفاده شود.

521663