وجود ۱۰ بانک امانات تجهیزات پزشکی در استان قزوین

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر قزوین گفت: یک هزار و ۲۱۴ بیمار این استان در سال جاری از خدمات بانک امانات تجهیزات پزشکی بهره مند شدند.
تصویر وجود ۱۰ بانک امانات تجهیزات پزشکی در استان قزوین

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا دوستی روز دوشنبه ضمن بیان این مطلب، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ بانک امانات تجهیزات پزشکی در سطح استان قزوین فعال هستند.

وی با بیان اینکه بانک‌های امانات به بیماران نیازمند کمک می‌کنند، تاکید کرد: این بانک‌ها انواع تجهیزات پزشکی را به صورت امانی و رایگان در اختیار بیماران نیازمند قرار می‌دهند.

دوستی تصریح کرد: بیش از ۵۰ قلم وسایل و تجهیزات پزشکی از جمله تخت بیمارستانی، ویلچر، مانومتر (اندازه گیری فشار)، کپسول اکسیژن و ادوات بیمارستانی در این بانک‌ها نگهداری می‌شود.

به گفته این مسوول، ایجاد بانک‌های امانات با هدف کار نیک و خداپسندانه در راستای تکریم بیماران ایجا شده و توسعه این بانک‌ها با کمک خیران و نیکوکاران می‌تواند بخش قابل توجهی از درد و رنج خانواده‌های دارای بیمار را کاهش دهد.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قزوین خاطرنشان کرد: از شهروندان نیک اندیش، خیر و همچنین دستگاه های اجرایی می‌خواهیم تا با اهدای لوازم پزشکی مازاد در منزل به شعب دفاتر نمایندگی و خانه‌های هلال احمر سطح استان، ما را در انجام این کار خداپسندانه برای ارایه خدمات شایسته به بیماران نیازمند یاری کنند.

دوستی یادآور شد: جنس خدمات در جمعیت هلال احمر، نوع دوستانه است و انتظار می‌رود که شهروندان نیز در این راستا یاری گر این نگاه باشند.

منبع: ایرنا

532899