توزیع ۴۰۰۰ متخصص و فوق تخصص در کشور تا پایان مهرماه

معاون درمان وزارت بهداشت از توزیع حدود ۴۰۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در کشور تا پایان مهر ماه خبر داد و گفت: مناطق محروم دراولویت این برنامه قرار دارند.
تصویر توزیع ۴۰۰۰ متخصص و فوق تخصص در کشور تا پایان مهرماه

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر سعید کریمی در جریان سفر یکروزه به استان لرستان ضمن بازدید از مراکز درمانی خرم آباد و بروجرد، در مورد تامین نیروهای پزشکی تخصصی و فوق تخصصی بیان داشت: تا پایان مهر امسال بنا داریم که حدود ۴۰۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در کشور توزیع کنیم که مناطق محروم در اولویت قرار دارند و سهمیه هر دانشگاه تا آخر ماه مهر مشخص خواهد شد.

کریمی درباره توسعه مراکز درمان ناباروری و بیمه این خدمت درمانی گفت: در گذشته بیماران بستری ناباروری تحت پوشش بیمه‌ای نبودند، اما در دولت سیزدهم پوشش ۹۰درصدی خدمات برقرار شده و بیماران سرپایی نشان‌دار نیز به همین میزان تحت پوشش قرار دارند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، کریمی افزود: در زمینه افزایش تخت‌های آی سی یو و پی آی سی یو، رشد چشمگیری در دولت سیزدهم داشته‌ایم که تخت‌های پی آی سی یو مراکز درمانی ما از تعداد ۵۰۰ تخت به دو برابر رسیده است. تخت‌های پی آی سی یو بروجرد نیز در این جریان افزایش یافت.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم حدود ۱۵۴۰۰ تخت راه‌اندازی شده است که در آینده نزدیک ۷۰۰۰ هزار تخت نیز اضافه خواهد شد. همچنین با مجوز استخدام و از طریق آزمون استخدامی ۲۸ مهر، ۲۵هزار نیرو و کادر درمان جهت ارائه خدمات به مردم به نظام سلامت کشور اضافه خواهند شد.

532847