جزئیات و شرایط ثبت نام آزمون استخدام وزارت بهداشت/ بخوانید

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جذب چهار هزار بهورز و پنج هزار کارشناس حوزه بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارتخانه خبر داد و جذب این تعداد بهورز را کم‌سابقه اعلام کرد.
تصویر جزئیات و شرایط ثبت نام آزمون استخدام وزارت بهداشت/ بخوانید

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین فرشیدی گفت: برای وزارت بهداشت بسیار مهم است که هیچ خانه بهداشتی از بهورز خالی نماند. برای همین تقریباً ۴۵ درصد کسانی که از طریق آزمون سراسری وزارت بهداشت جذب می‌شوند به بهورزان اختصاص یافته است.

وی افزود: در این آزمون دو گروه شرکت کننده در حوزه رشته های بهداشتی خواهیم داشت؛ گروه بهورزی و گروه غیر بهورزی که در این گروه نیز ۵ هزار نفر جذب و استخدام خواهند شد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: این پنج هزار استخدامیِ غیربهورزی، کارشناسان رشته های مختلف اعم از آموزش بهداشت، سلامت روان، تغذیه، بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای، ماما و سایر رشته های حوزه بهداشت را شامل می شود.

فرشیدی با بیان اینکه متقاضیان شرکت در این آزمون سراسری استخدامی از رشته های مختلف حوزه بهداشت، ۲۸ مهر ماه آزمون خواهند داد، بیان کرد: آیین نامه جذب و استخدام بهورزان با توجه به شرایط خاصی که یک بهورز باید داشته باشد، متفاوت از سایر رشته ها خواهد بود.

وی افزود: همچنین امسال برای نخستین بار شاهد جذب سرایدار هم خواهیم بود که از این نظر به ویژه در مراکز جامع سلامت طی این سال ها دچار نقصان و مشکلاتی بودیم که امیدواریم با جذب ۹۸ سرایدار از طریق این آزمون، این مشکل نیز مرتفع شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: امیدواریم شاهد شرکت گسترده متقاضیان و بهره گیری آن ها از فرصت بسیار خوبِ این آزمون باشیم.

فرشیدی ادامه داد: در این آزمون استخدامی، ظرفیت خوبی برای جذب و استخدام افراد در مراکز جامع سلامت در مناطق محروم، شهرهای کوچک و شهرهای دور از مرکز از طریق این آزمون اختصاص یافته تا از این طریق افراد بومی جذب شوند و بخشی از کمبودهای پرسنلی حوزه بهداشت تامین شود.

به گفته وی، مراکز جامع سلامت روستایی، مراکز جامع سلامت شهرها، خانه های بهداشت و آموزشگاه‌های بهورزی محل‌های استخدام و جذب پذیرفته شدگان آزمون سراسری وزارت بهداشت خواهد بود.

521010