بیماری‌های فصلی را جدی بگیرید

با شروع فصل پاییز با اپیدمی‌های فصلی روبرو هستیم که بهتر است افراد نکات یاد شده را رعایت کنند تا ضمن جلوگیری از شیوع بیماری مانع از بیمار شدن خود و اطرافیانشان گردند.
تصویر بیماری‌های فصلی را جدی بگیرید

به گزارش سایت خبری پرسون، بابک قرائی مقدم در یادداشتی نوشت: مهم‌ترین مسئله این روزهای حوزه بهداشت و درمان، شیوع بیماری‌های ویروسی به خصوص کروناست که با آغاز فصل پاییز و پایان سفرهای تابستانی با افزایش روبرو شده است به طوری که شاهد هشدارها و توصیه‌های بهداشتی از سوی مقامات بهداشتی در این باره هستیم.

مسئله اینجاست که به هر حال با شروع فصل پاییز همه ساله، اپیدمی‌های فصلی داریم. در مورد کرونا هم این واقعیت پذیرفته شده که دیگر به یک بیماری فصلی مبدل شده است مانند آنفلوآنزا.

طبق آمار وزارت بهداشت خیلی شاهد بالا رفتن کرونا نیستیم ولی توصیه‌هایی در این مورد می‌شود که مردم باید آن‌ها را رعایت کنند. به واقع یکی از مسائلی که بسیار در این خصوص مهم است و باید جدی گرفته شود، موضوع واکسیناسیون است.

الان بهترین فرصت برای تزریق واکسن آنفلوآنزا است. بنابراین افرادی که در معرض خطر هستند و یا بیماری زمینه‌ای دارند زدن واکسن کرونا را جدی بگیرند. در واقع زدن واکسن نوعی یادآوری برای افزایش سیستم ایمنی است.

از سوی دیگر بهتر است که مردم به هنگام سرماخوردگی مراعات‌های لازم را انجام دهند. مثلا با شروع علائم سرماخوردگی خود را برای مدتی قرنطینه کنند. افرادی هم که دارای نقص سیستم ایمنی هستند سعی کنند که در مکان‌های شلوغ کمتر حضور یابند و حتما از ماسک استفاده کنند.

اما به طور کلی بر اساس پروتکل‌های جهانی نیاز چندانی به ماسک زدن نیست ولی با توجه به اینکه با بیماری‌های فصلی روبه رو هستیم بهتر است که افراد ماسک بزنند. در حال حاضر آنقدر بیماری کرونا زیاد نیست که به صورت پاندمی بخواهد دربیاید ولی در کل با شروع فصل پاییز با اپیدمی‌های فصلی روبرو هستیم که بهتر است افراد نکات یاد شده را رعایت کنند تا ضمن جلوگیری از شیوع بیماری مانع از بیمار شدن خود و اطرافیانشان گردند.

منبع: منبع: آفتاب یزد

521727