بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۳۲۸ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۹۳۵ نفر رسیده است.
یکی از پزشکان اورژانس نیویورک توضیحاتی در رابطه با این موضوع ارائه کرده که بیماران کووید-۱۹ بسته به اینکه کدام دُز از واکسن‌ کرونا را دریافت کرده‌اند معمولا چه علائمی دارند.
متاسفانه برخی از کارمندان ادارات در زمان حساس کرونایی نسبت به استفاده از ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کوتاهی می‌کنند که همین مسئله زنگ خطر شدت گرفتن سویه جدید کرونا را به صدا درآورده است.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۳۱ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و ۲هزار و ۲۹۲ بیمار دیگر نیز شناسایی شدند.
سرفه یکی از آشناترین علائم بیماری های ریه و مجاری تنفسی است. در بسیاری از موارد سرفه، شکایت و دلیل اصلی مراجعه به پزشک است و در مواردی نیز همراه سایر علائم مانند تنگی نفس خود را نشان می دهد.
کارشناسان این روزها همزمان با همه‌گیری سویه امیکرون توصیه می‌کنند افراد در صورتی که در معرض ابتلا به ویروس قرار گرفتند سه روز پس از آن تست کرونا بدهند. انجام تست دوم پنج روز پس از قرار گرفتن در معرض ابتلا به ویروس نیز در صورت امکان توصیه می‌شود.
وزیر بهداشت گفت: ما همه پیش‌بینی‌های لازم برای مواجهه با اُمیکرون را در سطح کشور انجام داده‌ایم و هیچ گونه اشتباه محاسباتی در این زمینه رخ نداده است.
حتماً شما هم تا بحال دچار التهابات دردناک بر روی پوست خود شده اید. این لکه ها و التهابات ممکن است با خارش، درد و سوزش نیز همراه باشند و پس از مدتی فروکش کنند اما مجدداً دوباره و در نقاط دیگری ظاهر شوند.
وزارت بهداشت اعلام کرد: طی شبانه روز گذشته متاسفانه ۱۸ بیمار کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و ۲۸ استان نیز مرگ و میر صفر یا یک را گزارش کرده‌اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه با کمبود کادر درمان مواجه هستیم افزود: ماهیانه ۳۰۰ میلیارد تومان بابت کرونا خسارت می‌بینیم.
استاندار تهران با اشاره به حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها در پایتخت افزود: مسابقات ملی با حضور حداقلی تماشاگران در ورزشگاه برگزار خواهد شد.
طبق قانون اهدای کلیه از فرد زنده امکان‌پذیر است، براساس آمار وزارت بهداشت در سال گذشته ۴۲۰ مورد پیوند کلیه از فرد زنده انجام شده است.
تره، سیر، گل همیشه بهار و گیاه مامیران، از جمله گیاهان دارویی هستند که می‌توان از آنها برای رفع زگیل، کورک، میخچه و پینه دست و پا استفاده کرد.