تزریق ۱۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا به راحتی قابل دستیابی نبود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، با اشاره به مقوله مشارکت جمعی و باورپذیری، گفت: تزریق ۱۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور، به راحتی قابل دستیابی نبود.

تصویر تزریق ۱۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا به راحتی قابل دستیابی نبود

به گزارش سایت خبری پرسون، بهروز رحیمی، در دوره آموزشی برنامه ارتقای بهره وری وزارت بهداشت و سازمان‌های وابسته، در دیدار با مدیران تحول اداری دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، با بیان اینکه نظام سلامت یکی از نظام‌های مهم و بهره ور در کشور است، اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، نظام سلامت با توجه به عملکرد خود در ۴۰ سال اخیر و موفقیت هایی که در حوزه‌های مختلف علوم پزشکی، تولید، فناوری و تحقیقات کسب کرده، یکی از نظام هایی بوده است که بهره وری در آن کاملاً مشهود است.

وی با اشاره به اهمیت حذف بروکراسی‌های معیوب اداری در سازمان‌ها، بیان کرد: یکی از اقداماتی که می‌تواند سازمان را به سمت تعالی و بهره وری هدایت کند، حذف بروکراسی معیوب اداری از سازمان است که باید مدیران تحول اداری به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

رحیمی در ادامه اظهار کرد: بروکراسی معیوب اداری، کارکنان و ارباب رجوع را خسته می‌کند و چابکی و چالاکی سازمان را از بین می‌برد و باعث می‌شود بی انگیزگی در همه ابعاد مختلف سازمان نهادینه شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تغییر و تحول لازمه هر سازمانی است، تصریح کرد: ایده‌های نو و تغییر در فرآیندهای معیوب اداری و سازمانی آنقدر جای کار و برنامه ریزی دارد که می‌توان گفت تغییر در ساختار سازمانی و تحول هرگز به انتهای خود نمی‌رسد.

وی در ادامه نیروی انسانی را یک منبع استراتژیک در علم مدیریت دانست و گفت: توجه به بهره وری نیروی انسانی نقش مؤثری در افزایش کارایی سازمان دارد که شناسایی عوامل مؤثر بر بهره وری نیروی انسانی باید موردتوجه مدیران تحول اداری باشد.

رحیمی همچنین تاکید کرد: مدیران با افزایش بهره وری در سازمان‌های خود می‌توانند راه رسیدن به اهداف سازمانی و توسعه و پیشرفت کشور را هموار کنند که در این مسیر باید مؤلفه‌های تأثیرگذار بر بهره وری نیروی انسانی شناسایی شود.

وی با اشاره به اینکه نظام آموزشی در وزارت بهداشت رکن اساسی و محور اصلی توسعه است، تصریح کرد: بخش اعظم موفقیت‌های نظام سلامت مرهون نظام آموزشی کامل و جامعی است که در این حوزه وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در پایان یادآور شد: رسیدن به اهداف بزرگ با بهره گیری از برنامه ریزی و مشارکت جمعی و اعتقاد و باورپذیری عمومی به راحتی قابل دستیابی است که اقدامات بزرگی مانند تزریق ۱۵۰ میلیون دوز واکسن در جریان مقابله با کرونا در کشور از آن جمله است.

410632