گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با تأکید بر ادامه‌دار بودن جست‌و‌جوها به‌منظور یافتن دو جوان غرق‌شده در سفیدرود گفت: علاوه بر اعزام تیم‌های امدادی به منطقه و ادامه کار جست‌وجو، سه تیم با قایق در سطح آب و یک تیم غواصی در حال جست‌وجو در زیرآب و روی آب هستند.
فرماندار رشت در نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند در 1400 با تاکید بر اصل اجتناب از تولید زباله بعنوان مطلوبترین فرآیند در سلسله مراتب مدیریت پسماند گفت: اگر در بحث مربوط به کاهش زباله ورودی به سراوان جدی عمل نکنیم یک اتفاق زیست محیطی تبدیل به یک اتفاق امنیتی خواهد شد.
در ماه مبارک رمضان در هر نقطه از کشور غذاهای خاص به همان منطقه وجود داشته و آش شله‌قلمکار، شامی رشتی و رشته‌خشکار سه جزو جدانشدنی از سفره‌های مردم گیلان در ماه رمضان است که خوردن آن در این ماه لذت خاص خود را دارد.
مدیرکل سازمان بازرسی استان گیلان اشاره به تلاش‌ها برای احیای کارخانه پوشش گفت: کارخانجات پوشش یک واحد تولیدی بسیار قوی بود که زمانی حدود چهار هزار کارگر در آن مشغول بکار بودند به بهانه زمین آن، چرخش چرخ‌های این کارخانه را از حرکت بازنگاه داشتند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان در اشکورات رودسر خبر داد و گفت : پیش بینی شده امسال 4 هزار و 580 تن گل گاوزبان تر از باغ های استان برداشت شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی و آموزشی میان این دانشگاه و اداره کل بنادر و دریانوردی استان گفت: از ظرفیت های بنادر و دریانوردی در راه‌اندازی دانشکده خدمات بندری استفاده خواهد شد.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گیلان با اشاره به اعلام قیمت اقلام پر مصرف مردم در ماه مبارک رمضان، گفت: از امروز طرح تشدید نظارت بر بازار نیز اجرا می شود.
مدیر کل اوقاف گیلان با اشاره به برگزاری طرح «ضیاقت الهی» در ۸۸ بقعه متبرکه استان گفت: این طرح از امروز تا ۲۴ اردیبهشت برگزار می شود و در صورت تغییر رنگ هر یک از شهرها در میانه ماه مبارک، اجرای برنامه‌ها بر اساس وضعیت جدید تغییر خواهد نمود.
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه واحد تولیدی چای در حال احداث در روستای سرچشمه شهرستان لاهیجان دارای مجوزهای قانونی است، گفت: : 19مهرماه سال ۹۷ گشت ویژه امور اراضی در خصوص تخریب باغ چای و محوطه سازی برای فاضل قلی زاده سرچشمه اخطاریه صادر کرد که این فرد به همراه مدارک و مجوزهای لازم به مدیریت امور اراضی جهادکشاورزی گیلان مراجعه و پس از بررسی مدارک ، این پرونده مختومه شد..
عضو گیلانی شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی؛

اجازه ندهیم مدیران غیربومی، بدون عملکرد و ناموفق به گیلان بیایند

عضو گیلانی شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: در طول دولت تدبیر و امید ما دو مدیریت بومی و غیربومی را تجربه کردیم، چگونه است افرادی که در استان های خود عملکرد خاصی نداشتند، به گیلان بیایند فقط جهت پر کردن رزومه خود!؟ مظلوم واقع شده ایم و دلسوزان گیلانی روزه سکوت را در پیش گرفتند اما این شایسته مردم استان ما نیست.
رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان گیلان در حاشیه بازدید از مجموعه ورزشی ایثار بر لزوم توجه ویژه به زیرساخت‌های ورزشی به عنوان اولویت برنامه‌های هیئت جانبازان و معلولین استان تأکید کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه شیوع کرونا موجب تعطیلی فعالیت‌ها، بیکاری و زیانهای جبران ناپذیر به اهالی فرهنگ و رسانه شده است گفت: بطی یکسال اخیر یش از ۳۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان که عضو صندوق اعتباری هنر هستند، پرداخت شده است.
رئیس پلیس راهور گیلان گفت: متاسفانه اعمال محدودیت‌های تردد باعث شده برخی از شهروندان اقدام به دستکاری پلا‌ک خودروهای خود می‌کنند و باعث می‌شود دوربین به اشتباه جریمه را برای مالک خودرویی دیگر ثبت کند که در این حوزه نیز بالای یک هزار و 800 خودرو به اتهام مخدوش کردن پلاک به مراجع قضایی معرفی شدند.
معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با بیان اینکه بخش هنر و هنرمندان بیشترین آسیب‌ها را از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت در  یک سال گذشته محتمل شده‌اند کفت: بسیاری از هنرمندان و فعالان رشته‌های مختلف هنری فعالیتشان به گونه‌ای بوده که شرایط استفاده از فضای مجازی برای امرار معاش را نداشته و به همین واسطه با قاطعیت می‌توان عنوان کرد که فعالیت‌های هنری بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شده‌اند.