معاون علوم پزشکی استان؛

بستری شدن ۱۲۰۰ بیمار کرونایی در گیلان/ ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل است

معاون علوم پزشکی گیلان، با اعلام اینکه 1200 بیمار کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند، گفت: بی توجهی مردم به پروتکل های بهداشتی، افزایش دورهمی و مسافرت های زیاد به استان سبب شده شاهد تکمیل ظرفیت بیمارستان های گیلان باشیم.
تصویر بستری شدن ۱۲۰۰ بیمار کرونایی در گیلان/ ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل است

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، انوش دهنادی مقدم با اشاره به روند افزایشی بیماری کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال ۱۶۰ نفر وخیم است.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۳۰۰ بیمار جدید کرونایی را بستری می کنیم، افزود: بیشتر ظرفیت بیمارستان های ما توسط کرونایی ها اشغال شده و در حال تکمیل هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست علائمی همچون سردرد، آبریزش بینی، گلودرد و سرگیجه را جدی بگیرند و اضافه کرد: هم استانی ها باید پروتکل های بهداشتی را با جدیت، قاطعانه و به دور از سهل انگاری رعایت کنند.

دهنادی مقدم، همچنین از افزایش بیماران سرپایی خبر داد و عنوان کرد: متاسفانه شاهد بی توجهی مردم به پروتکل های بهداشتی به ویژه ماسک زدن و حضور در مکان های تجمع هستیم؛ این در حالی است که نه تنها دورهمی ها کاهش پیدا نکرده، بلکه افزایش نیز داشته است.

دهنادی مقدم، هرگونه سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی را فاجعه ساز دانست و خاطرنشان کرد: از دیگر اقداماتی که موجب افزایش بیماری در استان گیلان شده، مسافرت های زیاد است لذا مردم سفر غیر ضروری به گیلان نداشته باشند.

منبع: ایسنا

327980

مطالب مرتبط