گیلان

استاندار گیلان با قدردانی از نقش آفرینی ارتشیان و همدلی آنان با مدافعان سلامت و یاوران حفاظت از جان مردم برای مقابله با کرونا گفت: ارتش در همه‌جا برای اقتدار ایران عزتمند و خدمت بی‌چشمداشت به مردم حتی در دشوارترین عرصه‌ها، سرمشق و الگو و مایه آرامش ملت ایران بوده است.
استان گیلان طی سال های اخیر در توسعه زیربنای فضای آموزشی رشد خوبی داشته است و با احداث یک هزار و ۸۹۹ کلاس درس در فاصله سال های ۹۲ تا ۹۸ میزان سرانه فضای آموزشی استان به ۵.۳ درصد رسیده، این در حالیست که این سرانه در کشور حدود ۵.۲ درصد است.
در حالی که وزارت بهداشت شیوع کرونای متاسیون یافته انگلیسی را در سرتاسر کشور بسیار شدید می‌داند کماکان عده‌ای از مردم کرونا را تمام شده می‌دانند اما به گفته معاون‌ بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۰‌بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری و بیش از ۵۰۰ نفر هم به‌صورت سرپایی شناسایی شده و تعداد بیماران مبتلا به کووید‌ ۱۹‌‌به یک‌هزار نفر رسیده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان تصریح کرد:

نظارت دستگاه قضایی بر روند اجرای مهار زباله در لندفل سراوان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: دستگاه قضایی بر روند اجرای امور نظارت دارد و در صورت اهمال و قصور مسئولان در انجام وظایف شان در چارچوب قانون برخورد خواهد کرد.
استاندار و رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا گیلان رعایت توصیه‌های بهداشتی را یک وظیفه ملی دانست و گفت: با در نظر داشتن مشقات و سختی‌های 14 ماه گذشته از مردم و همه مسئولان انتظار می رود ضمن رعایت دستورالعمل‌های ارائه شده و همراهی صمیمانه با کادر درمان، زمینه را برای سیر نزولی بیماری فراهم کنند تا شاهد گشایش نسبی در بازار و فعالیت های روزمره باشیم.

فرماندار رشت در دیدار با مدیر نمایندگی و عضو هئیت امنا ستاد دیه استان،با اشاره به آزادی 153 زندانی جرایم غیر عمد به همت خیرین و نیکوکاران گفت: فعالیت ستاد دیه در حقیقت در راستای حفظ حیثیت و آبروی افراد آسیب دیده اجتماع بوده و اقدامات خداپسندانه این نهاد از بروز آسیبهای اجتماعی بزرگ و پر هزینه جلوگیری کرده است.
ناظر گمرکات گیلان از افزایش۲۶ درصدی صادرات غیرنفتی گیلان به لحاظ ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: بیش از ۸۳ درصد صادرات استان گیلان از گمرک مرزی آستارا انجام‌شده است.
مدیرکل مدیریت بحران گیلان، میزان بارش باران در سال جاری را زیر حد نرمال دانست و گفت : متاسفانه سطح بیمه محصول برنج در گیلان ۳۰ درصد است لذا با توجه به پیش بینی وجود تنش آبی، کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند

معاون سازمان صمت گیلان خبر داد؛

افزایش پنج برابری میزان جریمه های گرانفروشی

معاون سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه بازدارندگی مجازات‌های تعیین شده برای متخلفان واحدهای صنفی کافی نیست، گفت: به منظور افزایش شدت بازدارندگی و برای نخستین بار؛ میزان جریمه های گران‌فروشی براساس مبالغ گران‌فروشی دو الی پنج برابر افزایش می‌یابد.
رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به صادرات بین‌المللی محصولات دانش‌بنیان گیلان گفت: محصولات صادراتی باید مورد تأیید استانداردهای کشور واردکننده باشد و شرکت‌های فناور گیلان با برخورداری از استانداردها، در حوزه‌های مختلف محصولاتی را به کشورهای دیگر صادر کرده است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازار ماه رمضان در گیلان گفت: هم اینک بالغ بر ۲۲۰۰ تن روغن خانوار در قالب طرح تنظیم بازار در استان در حال توزیع است.
تعطیلات نوروزی امسال روی دیگر داشت که حاصل آن را در این روزهای سیاه کرونایی و افزایش تعداد فوتی‌ها شاهد هستیم که دور از انصاف نیست اگر بگوییم دود کباب‌های نوروز و خوشی چند روزه، امروز در چشم کادر درمان، خانواده‌ها و اصناف است.
مدیر کل ارشاد گیلان با بیان اینکه همچنان نیازمند آگاهی بخشی به جامعه نسبت به خطرات بی توجهی به توصیه‌های بهداشتی هستیم، گفت: در این میان رسانه نیز همانند کادر درمان و پرستاران در خط مقدم آگاهی بخشی قرار دارند.
معاون بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی گفت:  722 رول کاغذ از بندر آستراخان روسیه وارد مجتمع بندری کاسپین شد و پس از طی تشریفات گمرکی در انبارهای مسقف بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی تخلیه شد.
استاندار آستارا خان روسیه در نشست با رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه با ابراز خرسندی از توسعه روابط دو کشور و خصوصاً استان‌های گیلان و آستراخان گفت: بیشترین ارتباط ما با استان گیلان است و تجارت با گیلان برای آستراخان دارای اهمیت است.
فرماندار آستارا از تنش آبی برای بیشتر روستاهای آستارا در ماه‌های گرم سال ابراز نگرانی کرد و گفت: اگر رژیم بارشی در بهار ادامه پیدا کند در ماه‌های آینده با مشکلات کم آبی مواجه می‌شویم.
معاون علوم پزشکی گیلان سیر بیماری کرونا در استان گیلان را همچنان صعودی دانست و اظهار کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط هم استانی ها می تواند طول این دوره سخت را افزایش یا کاهش دهد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان بیان کرد: با توجه به بحران کرونا طرح های نوآورانه ای در استان برنامه ریزی شده که بر اساس اجرای این طرح ها کتاب به در خانه علاقمندان تحویل می شود؛ یکی از این طرح ها "کتاب دوخان" است.