سرپرست موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان خبر داد:

اولین دوره مدرسه تابستانی حقوق کیفری در گیلان برگزار می شود

سرپرست موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان گفت: نخستین دوره مدرسه تابستانی حقوق کیفری از 16 مرداد 1400 در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان برگزار می‌شود.
تصویر اولین دوره مدرسه تابستانی حقوق کیفری در گیلان برگزار می شود

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، محمدعلی رحیمی پور از برپایی نخستین دوره مدرسه تابستانی حقوق کیفری در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان خبر داد و اظهار کرد: گروه حقوق موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان در راستای توسعه علوم کاربردی و بسترسازی مناسب ارتباط متقابل دانشگاه و بازار کار، اولین دوره مدرسه تابستانی حقوق کیفری را با همکاری اساتید صاحب نام رشته حقوق در تابستان سال ۱۴۰۰ برگزار می کند.

وی مدرسه تابستانی(summer school) را یکی از برنامه های موفق و موثر در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی معتبر دنیا دانست که سالانه به منظور دانش افزایی و ارتقای مهارت های کاربردی افراد به ویژه دانشجویان در حال تحصیل، قبل از ورود به بازار کار برگزار می شود و گفت: معمولا برپایی این دوره ها در بازه زمانی بین ماه‌های تیر تا شهریور صورت می پذیرد که هیچ کلاس آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دایر نیست.

سرپرست موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان، با بیان اینکه مدرسه تابستانی می تواند با توجه به توان علمی و عملیاتی دانشگاه ها به عنوان راهکاری اساسی جهت نیل به سوی دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین تلقی شود، تصریح کرد: تاکید اصلی مدارس تابستانی بر مهارت آموزی، تقویت روحیه تیمی، ارتباط با بازار کار و بهینه سازی اوقات فراغت است.

رحیمی پور، تقویت اعتماد به نفس، تجربه اندوزی، آشنایی با ظرافت های کاری و حرفه ای، آشنایی با ظرفیت های علمی، رایزنی با اساتید، تلفیق علم و مهارت و تقویت مهارت های ارتباط حرفه ای را از دیگر اهداف این محفل علمی دانست و خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی های مدارس تابستانی می توان به مخاطبین آن اشاره کرد که علاوه بر دانشجویان، افراد در سنین والدین دانشجویان و نوجوانان در سنین ورود به دانشگاه را نیز شامل می شود که درصدد آشنایی با رشته های تخصصی، تعالی کسب و کار و دستیابی به اهداف حرفه ای خاص می باشند.

وی تصریح کرد: مدرسه تابستانه حقوق موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان می تواند در راستای توانمندسازی افراد و دانشجویان جهت ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه و بالا بردن مهارت های شغلی و ارتباطی، نقش بسیار موثری در غنی سازی آموزش بلندمدت و کارآفرینی برای دانش آموختگان گرایش های مختلف رشته حقوق داشته باشد.

سرپرست موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان، با بیان اینکه مدرسه تابستانی حقوق کیفری فرصتی ایجاد می کند تا فرایند اجرایی و روند محاکم و دادسرا مد نظر قرار گیرد، گفت: در این راستا دانشجویان و فراگیران می توانند ارتباطی موثر با امورات جاری در دادگستری و سیستم قضایی برقرار کنند.

رحیمی پور، از کلیه علاقمندان، دانشجویان، فارغ التحصیلان و کارشناسان حقوقی استان خواست در این دوره شرکت کنند و یادآور شد: این دوره به صورت اختصاصی و فشرده مباحث مربوط به حقوق کیفری را مد نظر قرارد داده و در سه عنوان درس «آیین دادرسی کیفری»، «حقوق جزای اختصاصی» و «حقوق جزای عمومی» هر کدام هشت ساعت و جمعا به میزان ۲۴ ساعت در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان در نظر دارد برگزاری دوره های کاربردی رشته حقوق در قالب های متنوع و با عناوین دیگر را نیز در طول ایام سال به صورت مستمر برنامه ریزی و اجرا کند.

ثبت نام علاقمندان تا ۱۰ مرداد از طریق مراجعه حضوری به موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان واقع در رشت، بلوار لاکان، پل طالشان، فاز اول مسکن مهر، بلوار ولایت ادامه دارد و دوره از ۱۶ مرداد آغاز می شود.

منبع: ایسنا

326531