گیلان

رییس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در استان گیلان وجود دارد این است که برای استان‌ سند تولید بر اساس حوزه های کشاورزی، صنعتی یا گردشگری تعریف نشده و این موضوعی است که در جذب منابع مالی از کشور بسیار موثر است، گفت: بین صنعت و امنیت ارتباط معناداری وجود دارد و متولیان بخش امنیت حاکمیت و دستگاه قضا باید تولید را به سمت جهش پیش ببرند.


مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان از سم پاشی بیش از چهار هزار هکتار اراضی مورد هجوم ملخ های مراکشی در لوشان از توابع شهرستان رودبار در استان خبر داد و گفت: امسال با توجه به کاهش بارندگی و افزایش دمایی، زاد و ولد این ملخ ها یک ماه زودتر و در فروردین ماه اتفاق افتاد.
سخنگوی هیئت نظارت شورای نگهبان در گیلان:

پایان بررسی صلاحیت داوطبان میان دوره ای مجلس آستانه اشرفیه

سخنگوی هیئت نظارت شورای نگهبان در گیلان با اعلام اینکه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی به اتمام رسیده گفت: نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در آستانه اشرفیه ۱۹ اردیبهشت به داوطلبان اعلام می‌شود.
استاندار گیلان در دیدار با رئیس خانه مطبوعات کشور:

نشاط افزایی سیاسی توسط رسانه ها اهمیت انتخابات را دو چندان میکند

استاندار گیلان در دیدار با رئیس خانه مطبوعات کشور ضمن قدردانی از رسانه های استان برای آگاهی بخشی به جامعه در چگونگی مدیریت بیماری کرونا به در پیش بودن انتخابات به‌عنوان مهمترین رویداد سیاسی و اجتماعی در کشور اشاره و اضافه کرد: تولید محتواهای رسانه ای در راستای نشاط افزایی سیاسی در جامعه به‌منظور افزایش مشارکت در انتخابات، اهمیت این رویداد مهم را دوچندان می‌کند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: با اجرای طرح تنفس جنگل و توقف بهره‌برداری از جنگل‌های هیرکانی از سال گذشته زراعت چوب را به‌صورت جدی شروع کردیم و توانستیم یک هزار و 800 هکتار از اراضی ملی گیلان را احاله مدیریت کنیم.
هفته بیست و یکم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور از دوشنبه شب در حالی آغاز شد که تیم های گیلانی نتوانستند از سد رقیبان خود عبور کنند. شکست غیرمنتظره ملوان بندر انزلی، چهارمین شکست پی در پی شهرداری بندر آستارا و توقف تیم چوکای تالش مقابل حریف خود از نتایج رقابتهای این هفته تیمهای استان در لیگ دسته اول بود.
نماینده مردم انزلی ضمن تاکید بر لزوم ایجاد زیرساختهای جدید در شهرک صنعتی انزلی گفت: من بر این اعتقاد هستم که باید سیستم در منطقه آزاد جایگزین افراد شود تا هیچوقت با عوض شدن مدیران هیچکسی دغدغه ایی پیرامون ارائه خدمات نداشته باشد.
هشدار از دست دادن جیره غذایی شمالی ها؛

صید غیرمجاز، نسل ماهیان خزر را با خطر جدی مواجه کرده است

زنگ خطر انقراض نسل فک های خزری و ماهیان خاویاری از سه دهه گذشته به صدا درآمده و نیز طی یک دهه گذشته شاهد کاهش محسوس در صید ماهیان استخوانی هستیم که مبین اعلام وضعیت قرمز برای هشدار از دست دادن جیره غذایی شمالی ها و سایر هموطنان در اتکا به آبزیان دریای خزر است.
رئیس بسیج رسانه گیلان خبر داد:

انعقاد تفاهم نامه حمایت حقوقی از اصحاب رسانه

رئیس بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه ۵۰ وام قرض‌الحسنه برای خبرنگاران از نمایندگان اخذ شد، افزود: دو روز پیش تفاهم‌نامه‌ای برای حمایت حقوقی از اصحاب رسانه با بسیج حقوق‌دانان برای تسهیل در امر حقوقی و نیازمندی‌های خبرنگاران برای اطلاعات حقوقی و قانونی منعقد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا از آغاز کشت نیشکر در این شهرستان که، قطب تولید این محصول در گیلان است خبر داد.
فرماندار رشت با اشاره به برخورداری گیلان از چهار مسیر هوایی، دریایی، زمینی و ریلی و همچنین جاذبه های بی نظیر این خطه برای مهاجرین سایر استان ها، گفت: با توجه به اینکه هیچ قانونی برای منع فروش ملک وجود ندارد، تنها راه حفظ زمین‌های کشاورزی ایجاد انگیزه در بین کشاورزان است.
فرماندار رشت در جلسه ستاد کرونای رشت با تاکید بر همراهی همه آحاد جامعه و بویژه اصناف گفت: اصناف بخشی از جامعه است که اتفاقا امنیت شغلی آنها وظیفه ذاتی ماست اما در حال حاضر اولویت، سلامتی همه مردم است و باید در نظر بگیریم که نباید به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی توسط ما، دیگران متضرر شوند.
با اینکه گیلان نخستین مقصد گردشگری نزدیک به پنج میلیون مسافر در تعطیلات نوروزی بود اما بنظر می‌رسد همچنان استانی برای گذر مسافران است و اقامت مسافران در آن چندان قابل توجه نیست حتی اگر زمانی بیشترین ورودی مسافر را در سطح کشور داشته باشد.
نماینده مردم طوالش در مجلس تذکر داد:

کاهلی دولت در حوزه کشاورزی غرب گیلان در سال بیداد کم آبی

نماینده مردم طوالش در مجلس با انتقاد به کاهلی مسئولان به خصوص در حوزه ترمیم سردهنه‌ها در فصل کشاورزی گفت: این چه آفتی است که به جان مسئولان افتاده که با پایان یافتن دوره دوازدهم و هر چه به انتهای کار دولت نزدیک می‌شویم، هیچ اهتمامی از آنها در حوزه کشاورزی نمی‌بینیم.