گیلان

مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست گیلان از جمع‌آوری گیاه مهاجم سنبل آبی از پهنه‌های آبی گیلان خبر داد و گفت: مهمترین راهکار پیشنهادی برای مقابله با سنبل آبی جمع‌آوری مکانیکی است که در این شیوه با دست یا دستگاه (دروگر) اقدام به جمع‌آوری این گیاه مهاجم می‌شود.
مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۰ بیمار کرونایی در استان شناسایی شدند، گفت: وضعیت بیماری کرونا در گیلان از نوع انگلیسی بوده و تنها راه مقابله و کنترل موج‌ چهارم و خشن کووید ۱۹ رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و اصناف است.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان بیان کرد: برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در کانون های مساجد استان مطابق با مصوبات ستاد کرونا و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی اجرایی می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رضوانشهر گفت: ارتقای جایگاه زنان در ابعاد مختلف از سیاست های دولت است و تنها محدود و منحصر به گرفتن پست های مدیریتی نیست و شناخت جایگاه بانوان در جامعه، کلید راهی برای برون ‌رفت از بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.
مسئول انجمن نجوم گیلان، از اجرای برنامه «بررسی هلال ماه رمضان ۱۴۴۲» به صورت لایو اینستاگرامی خبر داد و گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی، رصد مجازی هلال ماه رمضان فردا برگزار می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه سفر یک‌روزه به استان گیلان در پی شیوع موج چهارم کرونا در کشور با اشاره وضعیت رنگ‌بندی استان‌ها در بحران کرونا، اظهار کرد: در خصوص تغییر رنگ‌بندی شهرها، همه مردم باید تلاش کنند زیرا وزارت بهداشت به‌تنهایی توان مقابله با این بیماری را ندارد. وظیفه اصلی وزارت بهداشت در حال حاضر بهبود ظرفیت تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌ها و سیستم اکسیژن‌رسانی برای بیماران کرونایی است
مدیر روابط عمومی هیات فوتبال گیلان گفت: با اعلام کمیته داوران فدراسیون فوتبال مصطفی بینش و مجید محمدی به ترتیب قضاوت بازی های ملوان بندرانزلی و چوکا تالش را برابر حریفانشان در هفته بیستم رقابت های لیگ دسته اول کشور برعهده دارند.
فرماندار رشت در بازدید سرزده از کشتارگاه طیور سپیدرود؛

ضرورت هماهنگی در تولید و توزیع روزانه 100 تن گوشت مرغ در ماه رمضان

فرماندار رشت در بازدید سرزده از کشتارگاه سپیدرود با تاکید بر ضرورت تامین 100 تن گوشت روزانه مورد نیاز شهرستان رشت، افزود: بایستی هماهنگی لازم بین حلقه های زنجیره ی تولید مرغ و علل الخصوص چرخه توزیع آن در شهرستان برقرار شود تا برای تامین گوشت مورد نیاز ایام ماه مبارک رمضان با مشکل مواجه نشویم.
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، با بیان اینکه ۷۷ درصد روستاهای گیلان در اراضی ملی واقع شده است، گفت: اراضی زراعی و باغی ۷۹۰ روستا از ۲۰۲۰ روستای هدف بنیاد مسکن گیلان از طرح هادی خارج شده است و در سال جاری نیز ۸۰۰ طرح هادی دیگر را بازنگری کرده و اراضی زراعی و باغی را از آن خارج می کنیم تا این اراضی حفظ شوند.
مدیرکل شیلات گیلان خبر داد؛

تکثیر ۱۱ گونه ماهی استخوانی و خاویاری

مدیرکل شیلات گیلان بازسازی ذخایر ژنتیکی گونه‌های با ارزش دریای خزر را از جمله اهداف شیلات استان گیلان خواند و گفت: تکثیر حدود ۱۱ گونه از انواع ماهیان استخوانی و خاویاری در دستور کار اداره کل شیلات گیلان قرار گرفت.
زارع در دیدار با معاون وزیر بهداشت تشریح کرد؛

پیشرفت های قابل توجه حوزه درمان و تجهیزات پزشکی گیلان در دوران کرونا

استاندار گیلان با اشاره به تلاش‌های مجموعه نظام و دولت به ویژه وزارت بهداشت در مدیریت کرونا اظهار داشت: تحول بسیار خوبی طی یک سال اخیر بویژه پس از شیوع بیماری در حوزه درمان و تجهیزات پزشکی گیلان صورت گرفته است.
مدیرکل پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به تولیدات شرکت‌های فناور گیلان در حوزه کرونا گفت: محصولات شرکت‌های فناور گیلان در حوزه کرونا به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود.
معاون سازمان صمت گیلان تصریح کرد؛

گرانی مرغ در استان های همجوار دلیل کمبود این کالا

معاون سازمان صمت گیلان در خصوص علت کمبود مرغ در بازار گفت: مرغ قیمت مصوب در استان‌های همجوار نظیر مازندران، اردبیل و قزوین خیلی بالاتر از گیلان است که این امر باعث می‌شود مرغداران مرغ‌های کشتار شده را از استان خارج کنند و با کمبود مرغ مواجه شویم.
نماینده مردم  بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

تامین اعتبار پروژه آب و فاضلاب انزلی

نماینده مردم  بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی از تامین اعتبار تکمیل پروژه های آب و فاضلاب انزلی از طریق وزارت راه و شهرسازی و تسهیلاتی بانکی خبر داد.
نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس با اشاره به کمبود چوب برای تأمین خوراک کارخانه‌های استان گیلان گفت: مطلع شدیم قرار است بابت بدهکاری پیمانکاران چوب آلات گیلان در اختیار استان‌های دیگر قرار گیرد، از این رو با توجه به مرجعات زیادی که در این رابطه داشتم اعلام می‌کنم چنین موضوعی قابل قبول نبوده و وزیر جهاد کشاورزی باید به این موضوع ورود کند.
رئیس دانشگاه پیام نور گیلان، با بیان اینکه بنگاه های تولیدی و واحدهای صنعتی باید از ظرفیت دانشگاه استفاده کنند، گفت: قوانین و مقررات باید به گونه ای باشد که اعتماد بین دانشگاه و صنعت و کارآفرینی را تقویت کند، زیرا دانشگاه با یافته های جدید و به روز علمی و فناوری که مورد نیاز توسعه صنعت است سر و کار دارد و برای اینکه به جهش تولید برسیم، باید سیستم های سنتی صنعت را کنار بگذاریم و برنامه های فناورانه داشته باشیم.
استاندار گیلان با تأکید بر اینکه موضوع مدیریت پسماند باید اولویت شهرداران و دهیاران در سال جدید باشد گفت: متناسب با پرداخت هزینه ارائه خدمات اجتماعی از سوی مردم، باید خدمات مناسب و با کیفیت به مردم ارائه شود تا محیط زیست، قابلیت و کیفیت بالاتری برای زندگی داشته باشد.
مدیرکل اداره وزش و جوانان گیلان توصیه کرد؛

نقش تاثیرگذار ورزش در حفظ شادابی در دوران کرونا

مدیرکل اداره وزش و جوانان گیلان با بیان این که نقش ورزش همگانی در مقطع کنونی در شادابی و نشاط مردم بسیار تاثیرگذار است گفت: از مردم انتظار داریم که بیشتر به امر ورزش بپردازند و با رعایت پروتکل های بهداشتی در مکان های باز و همچنین از طریق فضای مجازی ورزش را دنبال کنند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رشت تاکید کرد؛

لزوم رعایت دقیق اصل بی طرفی و بی غرضی در روند بررسی صلاحیت ها

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رشت بر رعایت دقیق اصل بی طرفی و قانونمداری از سوی مجریان انتخابات، تصریح کرد: هیئت اجرایی انتخابات به عنوان منتخب معتمدین شهرستان نمی توانند در روند بررسی صلاحیت ها فراتر از دستورالعمل های تصریح شده در قوانین برگزاری انتخابات و مبتنی بر سلایق شخصی عمل کنند.