معاون علوم پزشکی گیلان تاکید کرد؛

خروج از منزل احتمال تماس با ویروس کرونا را افزایش خواهد داد

معاون علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه گیلان کاملاً قرمز شده، گفت: کرونای دلتا در سطح استان گسترده شده و هرگونه خروج از منزل احتمال تماس با ویروس کرونا را زیاد خواهد کرد.
تصویر خروج از منزل احتمال تماس با ویروس کرونا را افزایش خواهد داد

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به وضعیت کرونایی استان گیلان، اظهار کرد: براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط وزارت بهداشت، تمام شهرستان های گیلان قرمز شدند و فقط شهرستان املش نارنجی مانده که این حالت پایدار نیست، زیرا شاهد افزایش تعداد بیماران هستیم.

وی با بیان اینکه گیلان کاملا قرمز شده و باید محدودیت های شهرهای قرمز را رعایت کنیم، افزود: در حال حاضر ماسک زدن اصلی ترین کاری است که باید انجام دهیم و فقط در امور بسیار مهم و ضروری از منزل خارج شویم و حتی برای خرید از روش اینترنتی و پیک استفاده کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: هرگونه خروج از منزل احتمال تماس ما با ویروس کرونا را زیاد خواهد کرد، زیرا کرونای دلتا در سطح استان گسترده شده است.

حیدرزاده، با ابراز تاسف از برگزاری مراسم عروسی در برخی از شهرستان ها، گفت: برخی با وجود وضعیت قرمز کرونایی، مراسم و دورهمی های خود را در باغ برگزار می کنند که باید جلوی این کار را گرفت، زیرا موارد زیادی از بستری ها و فوتی های ما در یک دورهمی شرکت کرده بودند که دو هفته تا ۱۰ روز گذشته برگزار شده است.

وی با بیان اینکه تخت های کرونایی استان پُر شده و در حال خالی کردن سایر بخش ها از بیماران برای بستری های کرونایی هستیم، خاطرنشان کرد: تداوم این شرایط موجب می شود بسیاری از همشهری های غیرکرونایی ما از خدمات پزشکی و درمانی محروم شوند.

معاون علوم پزشکی گیلان، از بستری شدن بیش از ۲۵۰ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲۵۰ بیمار بستری در کل استان داریم که حال ۲۰۰ نفر وخیم است و متاسفانه روز گذشته ۱۵ نفر را از دست دادیم.

منبع: ایسنا

327687

مطالب مرتبط