گیلان

استاندار گیلان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به اجرای بسیاری از برنامه های پیش بینی شده در شورای برنامه ریزی با حمایت مردم خوب گیلان و همت دستگاه‌های اجرایی و همکاری قوای مختلف اشاره و اضافه کرد: برخی از برنامه ها همچون پروژه های نیمه تمام عمرانی بر مبنای هدفگذاری صورت گرفته در سه ماه نخست و یا تا هفته دولت امسال، با تخصیص اعتبارات مورد نیاز و تقویت نظارت ها به مرحله بهره برداری می رسند.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان خبر داد:

پلیس از فعالیت گروه های دوچرخه‌سواری غیرمجاز جلوگیری می‌کند

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه برپایی و راه‌اندازی گروه‌های دوچرخه‌سواری مستلزم اخذ مجوزات لازم است، گفت: روز گذشته دوچرخه سواری در قالب یک گروه غیرمجاز حین تردد در محور لاکان به رشت بر اثر تصادف جان باخت.
رییس سازمان صمت گیلان خبر داد؛

تحقق رشد ۴۲ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی در گیلان

رییس سازمان صمت گیلان در نشست شورای معاونین سازمان با بیان اینکه در سال گذشته قرار بود 180 واحد تولیدی راه اندازی شود گفت: با همراهی و همدلی همه دستگاه های زیربنایی و مالی ۲۱۴ واحد صنعتی جدید به بهره برداری رسیدند و با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد تومان رشد ۴۲ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی در گیلان محقق شد.
مهندس فتح اللهی در دیدار با مدیر کل استاندارد گیلان، افزود: همه انسانها ذاتا طالب سلامتی هستند و مایلند ایمن زندگی کنند، در دنیای کنونی این وظیفه بر عهده سازمان ملی استاندارد ایران است و هرگونه همکاری از سوی فرمانداری برای توسعه استاندارد سازی در شهرستان انجام خواهد شد.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان گفت: پنج هزار و ۴۷۹ داوطلب از زمان آغاز ثبت نام (شانزدهم فروردین ) تا پایان روز گذشته؛ در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا در استان ثبت نام کرده اند.
نماینده ولی فقیه در گیلان؛

مساجد در ماه رمضان باز است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت در آستانه حلول ماه مبارک رمضان تاکید کرد: مساجد استان در ماه مبارک با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی باز خواهد بود.
رئیس سازمان بسیج صبح امروز در جمع خبرنگاران استان گیلان ابراز داشت: وضعیت 400 واحد تولیدی گیلان شناسایی و مشکلاتشان بررسی شد و بایستی به کمک آن‌ها بشتابیم و پشتیبانی‌های لازم را داشته باشیم و موانع را از پیش روی آنها برداریم.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط عادی است و بازار مصرف اشباع شده، گفت: عامل ها برای توزیع مراجعه می‌کنند، ولی مرغ فروشی ها نمی پذیرند، زیرا سطح تقاضا پایین آمده است.
فرماندار و رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان در بازدید از محل های ثبت نام داوطلبین عضویت در شوراهای روستا گفت: برگزاری انتخاباتی پرشور و حماسی با حضور گسترده و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، وظیفه ای همگانی است که مجریان و ناظران انتخابات برای تحقق آن باید بیش از پیش احساس مسئولیت داشته باشند.
استاندار گیلان با تأکید بر لزوم انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی گفت: امیدواریم سال زراعی جاری را با همکاری خوب مردم به ویژه کشاورزان در صرفه‌جویی و مدیریت مصرف، پشت سر بگذاریم.
رئیس هیات کاراته استان گیلان؛

راه مطالبه گری از سهم خواهی جداست

رئیس هیات کاراته استان گیلان گفت: انسجام برنامه‌های فدراسیون سبب شده است که رشته کاراته در سال‌‎های اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.
استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت استمرار نظارت ها بر بازار در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: خوشبختانه کمبودی در بازار وجود ندارد اما رصد روزانه موجودی انبارها و فروشگاه های بزرگ ضروری است.
مدیرکل دفتر جذب استانداری گیلان؛

تسریع در پرداخت تسهیلات کلید تحقق شعار سال است

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان گفت: تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی مهمترین عامل در مانع زدایی از سرمایه‌گذاری و تولید و تحقق شعار سال است .

دولت حسن روحانی با داشتن یک تجربه کافی از همه ابعاد کرونا؛ ناگهان در اسفند ماه دست به تصمیمی می‌زند که نتایج آن از قبل آشکار است و او در مقام دولتمردی با تجربه ۸ سال ریاست جمهوری کشور، چشم بر یک موضوع پیش پا افتاده در درک؛ اما بسیار خطرناک در وقوع میبندد. دلیل تصمیم اشتباه او چیست؟
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت:ا ز ابتدای سال گذشته تاکنون برای 18 هزار و 251 نفر در حوزه‌های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری، خدمات و بازرگانی و سایر حوزه‌ها اشتغالزایی شده که در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است.