گیلان

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی گیلان از آغاز رهاسازی آب کشاورزی سد سفیدرود از فردا خبر داد و گفت: شالیکاران از زمان رهاسازی آب به مدت ٢٠ روز پیوسته فرصت دارند تا نسبت به نشاء شالیزارها اقدام کنند بعد از این زمان، آب نوبت بندی می شود.
در شش ماهه نخست سال جاری صورت می پذیرد؛

بهره‌برداری از 30 پروژه آبرسانی در روستاهای گیلان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از افتتاح 30 پروژه آبرسانی به روستاهای استان در شش ماهه نخست سالجاری خبر داد و گفت: در هفته چهارم تیرماه، طرح آبرسانی به 20 روستا و در هفته چهارم شهریور ماه طرح آبرسانی به 10 روستا به بهره‌برداری خواهد رسید.
یک کارشناس اقتصاد حمل و نقل تاکید کرد: ترانزیت «زمینی» میان ایران و روسیه، گزینه قابل اتکایی جهت برقراری روابط تجاری و ترانزیتی با این کشور نیست، گفت: ایران و روسیه به لحاظ دریایی با یکدیگر هم مرز بوده، با این حال کشتیرانی تجاری ایران در دریای خزر به اندازه‌ای قوت نگرفته تا بتوان بار صادراتی و ترانزیتی با روسیه را به آن واگذار کرد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان خبر داد؛

تکمیل و تحویل 241 واحد مسکن مددجویان تا پایان خرداد

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه این سازمان از سال 96 تا کنون بیش از 2 هزار مسکن مددجویان را در سطح استان احداث کرده است، گفت: از ۷۴۱ واحد مسکن محرومان که در مرحله دوم اجرا شد، ۵۰۰ واحد به مددجویان تحویل و مابقی تا پایان خرداد تحویل داده می‌شود.
رییس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت گیلان مطرح کرد؛

تداوم پرداخت تسهیلات حمایت از تولید در سال جدید

رییس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه  در راستای تحقق شعار سال تسهیلات حمایتی واحدهای تولیدی در سال جدید نیز پرداخت می‌شود، گفت: لازم است با همکاری اساتید دانشگاهی و صنعتی اتاق فکرهایی در راستای ریل گذاری برای عملیاتی شدن شعار سال و سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید مولد و پویا تشکیل شده و از ظرفیت‌های عظیم دانشگاهی در تعیین استراتژی‌های جدید استفاده شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به مشکلات و چالش‌های فصل زراعی پیش رو و عدم استقبال کشاورزان از بیمه کشاورزی گفت: دولت متعهد شده تا یارانه بیمه ۱۴۵ هزار هکتار از اراضی شالی‌کاری گیلان را متقبل شود به‌گونه‌ای که ۷۰ درصد حق بیمه را خود و ۳۰ درصد را کشاورز پرداخت کند.
طبق رتبه‌بندی آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان‌های کشور در بازه زمانی 18 الی 25 فروردین‌ماه که توسط دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا اعلام شد میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در بازه مذکور 58 درصد بوده است و گیلان با آمار 33 الی 58 پایین تر از میانگین کشوری قرار دارد.
رئیس نظام مهندسی ساختمان گیلان گفت: نقش برجسته معماران در خلق فضاهای باکیفیت و آثار فاخر غیرقابل انکار است و این تبحر میتواند از طریق کنکاش در آثار معماری گذشتگان و بهره گیری از ظرفیت های غنی دیروز و امکانات امروز در آثار معماری استان نیز جلوه گر شود.



امام جمعه رشت با اشاره به فرارسیدن انتخابات ۲۸ خرداد گفت: مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به افراد دارای درک سیاسی و اجتماعی رای دهند، کسانی که بتوانند شهردارانی با تجربه و فهیم را برای کرسی شهرداری و توسعه مناطق برگزینند.
اولویت فرمانداری رشت در راستای تحقق شعار 1400؛

شناسایی و معرفی استعدادهای روستایی با هدف اشتغالزایی

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری رشت، اجرای طرح های اشتغال زایی در روستاها را از برنامه های اولویت دار فرمانداری، در راستای تحقق شعار سال 1400 دانست.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان:

امیدواریم فصل جدیدی در روابط تجاری ایران و روسیه آغاز شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان در سفر کاری خود به روسیه دفتری را جهت تأسیس نمایندگی اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه به طرف روس در مسکو تحویل داد و گفت: امیدواریم که فصل جدیدی در روابط تجاری بین ایران و روسیه آغاز شود.
نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای بهبود زندگی همه ساکنان در محدوده جغرافیایی گیلان طبق مولفه های سند آمایش گفت: لازمست از ظرفیت جمعیت جوان و نیروهای کارآمد برای نیل به رشد و توسعه، بیشتر استفاده شود.
چند سالی است که کشاورزان ماسال در فصل کاشت برنج با معضل «بی‌آبی» مواجه شده‌اند د و درحالی‌که بیشتر شهرستان‌های گیلان درگیر نشا هستند، مزارع ماسال به حدی خشک است که حتی امکان شخم اولیه نیز برای آنان وجود ندارد.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان؛

امروز سپاه بیش از یک نهاد صرفا نظامی است

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان  با بیان اینکه خدمات سپاه پس از دوران جنگ تحمیلی‌ بر کسی پوشیده نیست، گفت: امروز سپاه بیش از اینکه یک نهاد صرفاً نظامی باشد، نهادی است که در راستای حفاظت از تمامیت ارضی ایران و صیانت از جمهوری اسلامی و همچنین دستاوردهای آن در ارتقای فرهنگ و تحقق جامعه اسلامی می‌کوشد.
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی گیلان خبر داد؛

مشاوره و آموزش چایکاران با هدف خودکفایی در تامین نیاز داخلی

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان گیلان با اشاره به اینکه چای فراتر از یک محصول بوده و تقریباً با فرهنگ ما عجین شده و نیازمند توجه بیشتری است، گفت: بسیج مهندسین کشاورزی با ارائه آموزش رایگان به چایکاران کمک میکند تا با افزایش عملکرد کیفی و کمی در تولید چای، شاهد خودکفایی در تأمین نیاز داخلی این محصول باشیم.
استاندار گیلان با تصریح اینکه باید چالش ها و مشکلات گذشته در اجرای طرح مسکن مهر آسیب‌شناسی شود؛ گفت: 24 هزار واحد مسکن مهر براساس هدفگذاری صورت گرفته تا پایان خرداد ماه، تکمیل و پرونده آن بسته می شود.