گلستان

با جهش ویروس کرونا و غیرقابل کنترل شدن این بیماری متاسفانه هر روز به تعداد مبتلایان به کرونا افزایش یافت تا جایی که دیگر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تخت خالی برای پذیرش بیماران ندارند.

در شهر بابل نیز به دلیل افزایش بیماران کرونایی و نبود تخت خالی سپاه پاسداران و مخابرات شهرستان با کمک دانشگاه علوم پزشکی در یکی از سالن‌های ورزشی مخابرات این شهر اقدام به دایر کردن مرکز بستری موقت بیماران مبتلا به کرونا کرد.

مرکز بستری موقت بیماران کرونایی سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» با ظرفیت اولیه ۸۰ تخت در سالن ورزشی مخابرات بابل دایر شده است.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
از تیرماه سال ۹۸ که بخشی از جنگل‌های هیرکانی به ثبت جهانی رسید تا کنون این عرصه‌ها از مزایای این اتفاق از جمله کمک‌های مالی و مشاوره‌های علمی کشورهای عضو و ردیف بودجه جداگانه برای حفاظت و مراقبت از این میراث جهانی بی‌بهره بوده است.
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت گلستان اعلام کرد: ۹ واحد متخلف تولید آرد در استان ۷۱ میلیارد تومان جریمه شدند.
شماری از پرستاران گلستانی با اشاره به کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و افزایش ابتلا و بستری بیماران کرونایی تاکید کردند: حجم بالای بیماران در بیمارستان های استان هشداری است که مردم باید ویروس دلتا را جدی بگیرند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: در گلستان هزار و ۳۶۹ مورد بازدید از هیئات و مجالس عزاداری انجام شد که این تعداد بازدید به ۳۰۰ مورد تذکر شفاهی داد و تنها سه تذکرکتبی منتهی شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

هدفگذاری نوسازی 7 هزار واحد مسکونی روستایی گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان از هدفگذاری جذب ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی هفت هزار خانه غیرمقاوم روستایی در این استان خبر داد.
مدیرکل هواشناسی گلستان به عبور موج کم دامنه از تراز میانی جو و شکل گیری جریانات مرطوب شمالی در مناطق غربی استان اشاره کرد و نسبت به وقوع سیلاب محلی و افزایش حجم آب رودخانه ها در شهرهای باختری این استان هشدار داد.
مدیرکل هواشناسی گلستان به عبور امواج کم دامنه از سطوح میانی جو از عصر امروز سه‌شنبه اشاره کرد و گفت: بارش‌های رگباری و رعد و برق تا ۴۸ ساعت آینده مهمان گلستان است.
مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس به آغاز برداشت شالی بهاره اشاره کرد و با پیش‌بینی هزار و ۴۶۳ هکتار شالی تابستانه اعلام کرد در سال جاری 28 هزار تن شالی از این شهرستان برداشت خواهد شد.
رییس پارک ملی گلستان از ظرفیت بالای این پارک گفت و خاطرنشان کرد: باید با رعایت تمام نکات زیست محیطی از این ظرفیت‌ها راستای توسعه، ایجاد اشتغال و درآمد استفاده کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از وجود 1980 بستری کرونایی در در بیمارستان‌های این استان خبر داد.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان از شناسایی ۳۱۰ حلقه چاه غیرمجاز و مسدودسازی۷۳ حلقه چاه خبر داد که به این ترتیب از استحصال غیرقانونی بیش از یک میلیون متر مکعب آب از آبخوان‌های استان جلوگیری شده است.