مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان خبر داد:

پرداخت تسهیلات به ۴۴۹ طرح اشتغال‌زایی صنایع‌دستی استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: ۲۴۷ میلیارد ریال تسهیلات در راستای حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی حوزه صنایع‌دستی استان در ۹ ماهه سال جاری پرداخت شده که بیانگر افزایش بیش از ۳۶۰ درصدی اعطای تسهیلات به این بخش نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.
تصویر پرداخت تسهیلات به ۴۴۹ طرح اشتغال‌زایی صنایع‌دستی استان

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد جواد ساوری ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: ۲۴۷ میلیارد ریال تسهیلات در راستای حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی حوزه صنایع‌دستی استان در ۹ ماهه سال جاری پرداخت شده که بیانگر افزایش بیش از ۳۶۰ درصدی اعطای تسهیلات به این بخش نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این تسهیلات به ۴۴۹ طرح اشتغال‌زایی صنایع‌دستی استان پرداخت شده است و فرآیند مذکور تا پایان سال ادامه دارد.

وی گفت: از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان آذرماه سال جاری مبلغ ۱۸۵ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه به ۱۲۵ طرح حوزه صنایع‌دستی استان پرداخت شده است.

ساوری بیان کرد: از این میزان تسهیلات پرداختی در سال جاری مبلغ ۶۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال برای ۳۲۴ طرح در حوزه مشاغل خانگی به هنرمندان استان پرداخت شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: تسهیلات مشاغل خانگی با نرخ سود چهار درصد و با بازپرداخت پنج‌ساله به افرادی تعلق می‌گیرد که توانایی انجام فعالیت در یکی از رشته‌های مصوب صنایع‌دستی را در منزل داشته باشند.

وی گفت: استان گلستان از ۳۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی ثبت‌شده در سامانه هنرمندان کشور برخوردار است که ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر آنها پرونده تولید انفرادی و مابقی هم کارگاه تولیدی دارند.

منبع:مهر

458584