پیش‌بینی هواشناسی گلستان فردا جمعه 30 دی

آب و هوای گلستان فردا جمعه 30 دی به گفته مدیرکل هواشناسی استان با ورود سامانه بارشی و کاهش ۶ درجه‌ای دمای هوا همراه خواهد بود.
تصویر پیش‌بینی هواشناسی گلستان فردا جمعه 30 دی

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: با ورود سامانه بارشی از فردا جمعه به استان گلستان شاهد کاهش ۶ درجه‌ای دمای هوای در استان خواهیم بود.

امان محمد کمالی ظهر امروز در جلسه شورای مدیریت بحران استان، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود سامانه ناپایدار به استان از روز جمعه وارد می‌شود که از پیامدهای این سامانه کاهش 6 درجه‌ای دما و بارش برف و باران خواهد بود.

وی تصریح کرد: مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهند از بعد از ظهر پنجشنبه و شب جمعه سامانه ناپایدار و سرد به تدریج وارد استان گلستان خواهد شد که این سامانه از لحاظ بارشی قوی نبوده و انتظار داریم که تا روز دوشنبه استان را تحت تأثیر خود قرار دهد.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان تاکید کرد: در مدت فعالیت این سامانه از لحاظ دمایی بین چهار تا 6 درجه کاهش دما خواهیم داشت و با توجه به رطوبت پایین سامانه، بارش‌های خفیف و پراکنده را شاهد خواهیم بود که ریزش در ارتفاعات به صورت برف است.

صرفه‌جویی 3 میلیون مترمکعبی گاز در گلستان در یک هفته گذشته

مدیرعامل شرکت گاز گلستان هم در این جلسه گفت: از 23 دی‌ماه تاکنون با همکاری مردم، سه میلیون مترمکعب گاز در استان گلستان صرفه‌جویی داشته‌ایم که تولیدکنندگان در این زمینه همکاری کرده و شرکت نفت هم آمادگی تأمین سوخت را برای صنایع به فوریت دارد و باید خود را برای سرمایی که پیش رو داریم، آماده کنیم.

علی طالبی با بیان اینکه آخرین میزان مصرف گاز روزانه در گلستان 13 میلیون و 200 هزار مترمکعب بوده که نسبت به روز قبل از آن حدود 119 هزار مترمکعب گاز کمتر مصرف شده است افزود: اگر گازی به هر دلیل فنی و غیرفنی قطع شد، شهروندان دست به تأسیسات نزنند و با مأموران ما با شماره 194 تماس بگیرند.

دوگانه‌سوز بودن 1200 واحد نانوایی در استان

رئیس اتحادیه خبازان گلستان هم در این جلسه از دوگانه سوز بودن هزار و 200 واحد نانوایی در استان خبرداد و افزود: نانوایان گلستانی تاکنون تسهیلاتی برای دوگانه سوز کردن واحدهای خود دریافت نکرده اند.

حمیدرضا مقیمی تاکید کرد: از 2 هزار و 300 واحد خبازی، هزار و 200 واحد دوگانه سوز هستند که قرار بود که در سال‌های گذشته تسهیلات کم درصدی به نانوایی‌ها ارائه شود که تاکنون تسهیلاتی در قالب دوگانه سوز شدن نانوایی‌ها از طرف بانک عامل به خبازان پرداخت نشده است.

منبع:تسنیم

458157