گلستان

با توجه به جمعیت 400 هزار نفری شهر گرگان سالانه حدود 32 میلیون مترمکعب آب در این شهر مصرف می‌شود. ظرفیت سد میرداماد 13 میلیون مترمکعب بوده که 8 میلیون مترمکعب آب برای شرب پیش‌بینی شده است. به عبارتی دیگر سد میرداماد در صورت ساخت و بهره برداری حدود یک چهارم نیاز آبی گرگان را تأمین خواهد کرد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان خبر داد:

کاهش شدید حجم آب ذخیره شده در مخازن سدهای گلستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با بیان این‌که تا پایان مهرماه، حجم کل آب ذخیره شده در پشت مخازن سدهای گلستان ۳۴ میلیون مترمکعب بوده که این رقم معادل ۱۴ درصد حجم کل سدها است، اظهار داشت: این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۴۹.۵۴ میلیون مترمکعب بوده که ۲۰ درصد حجم سدها را تشکیل می داد.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی گلستان از ورود سامانه سرد و بارشی به استان از فردا خبر داد و اظهار داشت: پیامد ورود این سامانه به استان افزایش ابر، بارندگی، در برخی نقاط خصوصا مناطق کوهستانی وزش باد نسبتا شدید، ریزش برف در نواحی مرتفع کوهستانی و کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه ای دما خواهد بود.
دادستان گرگان از دستگیری متهم اصلی پرونده دست درازی به یکی از منابع اصلی تأمین آب مردم گرگان خبر داد و گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد متهمان این پرونده که دو نفر هستند، از یکی از خطوط اصلی انتقال آب به گرگان به صورت غیرقانونی انشعاب گرفتند.
فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان تصریح کرد: در راستای پاکسازی دریا از دام غیرمجاز و مقابله با صیادان غیرقانونی، مأموریتی در منطقه مابین اسکله بندرگز و میانکاله در خلیج گرگان توسط ماموران یگان حفاظت شیلات گلستان اجرا شد.
رئیس‌کل دادگستری گلستان با تأکید بر این‌که برای مردم رفتار و برخورد مناسب مهم‌تر از نتیجه رسیدگی قضایی است، اظهار داشت: به جز پرونده‌های خاص و پیچیده که رسیدگی به آن‌ها زمان‌بر است پرونده‌هایی که بیش‌ از ۶ ماه مطرح شده‌اند زودتر تعیین تکلیف شود.