گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به تقویت جریانات مرطوب و پرفشار نسبت به احتمال وقوع سیلاب طی روزهای آخر این هفته در این استان هشدار داد.
استاندار گلستان با مهم دانستن پارک ملی گلستان به‌عنوان نهمین ذخیره‌گاه با ارزش دنیا و نیز حجم بالای گونه‌های جانوری و گیاهی موجود در آن، بر لزوم ایجاد مرکز یا دفتر تحقیقات و پژوهش در این عرصه طبیعی حفاظت شده تاکید کرد.
سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اعلام کرد که با هدف تامین کامل برق مشترکان خانگی و بر اساس تصمیم مدیران استان، برق تمامی واحدهای صنعتی گلستان از فردا ٢١ تیر تا اطلاع بعدی هر روز از ساعت ١٤ تا ١٨ قطع می‌شود.
مدیر کل هواشناسی گلستان از استمرار فعالیت سامانه پرفشار و مرطوب در استان خبر داد و گفت: در روزهای آینده هوای گلستان ابری و مناطق کوهپایه‌ای آن شاهد بارش‌های پراکنده خواهد بود.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گنبدکاووس از افزایش ترافیک شهری به دلیل قطع مکرر برق خبر داد و گفت: خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و بیشتر شدن تردد خودرویی برای استفاده از کولر ماشین در هوای گرم از جمله علل افزایش ترافیک در زمان قطعی برق است.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از جذب ۸۱۴ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان خبر داد و گفت: این افراد از طریق آزمون سراسری جذب و بعد از چهار سال تحصیل به عنوان نیروی فرهنگی در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.
گرگان پروژه های نیمه تمام و بر زمین مانده زیادی دارد که شهروندان انتظار دارند مدیران شهری و منتخبان مردم در شورا با احصای اولویت های شهر، بخشی از وعده های ناتمام را به سرانجام برسانند.
در این دولت نه تنها هیچکدام از گره های زیست محیطی استان باز نشد، بلکه کورتر از قبل شد. از خشک شدن خلیج گرگان و خطر ریزگردهایش گرفته تا انتقال آب سرچشمه های حیاتی جنگل های علی آباد به بهانه تامین آب شرب استان سمنان، از تراشیدن نیلکوه با عظمت به پای کارخانه سیمان تا استحصال آب‌های فسیلی و غیرقابل بازگشت از سوی کارخانه های ید آلوده کننده و... هر یک زخم های انسانی بر بستر طبیعت شکننده استان شدند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرگز در غرب گلستان از دستگیری شکارچی غیر مجاز یک راس گوزن مینیاتوری در جنگل‌ روستای وطنای این شهرستان خبر داد و گفت که متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
جاذبه‌های گردشگری طبیعی گلستان از جمله گِلفشان ها، چند راه مهم برای توسعه پایدار استان به شمار می‌رود که تکمیل زیرساخت‌ها و معرفی بهتر این جاذبه‌ها راه جذب سرمایه گذار و گردشگر را هموار کرده و بهبود معیشت را برای ساکنان گلستان به خصوص مجاوران این عارضه های طبیعی به همراه خواهد داشت.
دست و پنجه نرم کردن گلستان با کم آبی، داستان دنباله‌دار سال های اخیر این استان شمالی است که با وجود بهره‌مندی از رودخانه‌ها و منابع آبی سطحی و زیرزمینی متعدد، هنوز راهی برای حل دائمی آن پیدا نشده و شاید چاره قطعی این مشکل، شیرین‌کردن آب دریای خزر باشد.