گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

آمار بستری‌های کرونا در گلستان دوباره سه رقمی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از بستری ۱۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: آمار بستری‌های کرونایی در گلستان دوباره سه رقمی شده است.
معاون پژوهشی دانشگاه گلستان خبر داد؛

درآمدزایی ۱.۵ میلیاردی از محل پژوهش

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان از فعالیت ۲۹ واحد فناور و دو شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه گلستان خبر داد و گفت: مراکز رشد در راستای حمایت از دانش‌بنیان‌ها و تجاری‌سازی ایده‌ها شکل گرفته است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد؛

گلستان در شاخص‌های بهداشت و درمان جزو ۶ استان آخر کشور شد

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شاخص‌های بهداشت و درمان در استان گلستان پایین‌تر از میانگین کشوری است، گفت: گلستان در شاخص‌های بهداشت و درمان جزو ۶ استان آخر کشور محسوب می‌شود.
مدیر کل ثبت و احوال گلستان با اشاره به کاهش ۶.۸ درصد میزان ولادت در این استان طی هشت ماهه اخیر به نسبت مدت مشابه سال قبل، گفت: میزان کاهش ولادت در گلستان از متوسط کشوری بیشتر است.
تنگناهای موجود در تامین آب برای اراضی زراعی به ویژه شالیزارها سبب افزایش رغبت سودجویان به استفاده از فاضلاب شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان از صادرات بیش از ۵۷ میلیون دلار محصولات از طریق گمرک استان گلستان در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: با هدف مردمی‌سازی یارانه‌ها نصب کارت خوان‌های جدید را در نانوایی‌های سه شهرستان آزادشهر، علی آباد کتول و گرگان آغاز کرده ایم و قرار است تا پایان خرداد تمام نانوایی استان به این دستگاه‌ها مجهز شوند.
با وجود این که صبح امروز، آتش سوزی در جنگل‌های گلستان مهار شده بود، اما آخرین خبرها از شعله ور شدن مجدد آتش جنگل ها در این استان حکایت دارد و از روز گذشته تا کنون در مجموع 20 هکتار از عرصه‌های طبیعی این منطقه دچار حریق شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از صدور سند مالکیت کاداستری میراث جهانی گنبد قابوس هم‌ زمان با سفر رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک به این استان خبر داد.

مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: در گذشته تعداد کمی گردشگر از کشور عراق به استان آمده بودند و در این سفر فعالان گردشگری عراق اذعان داشتند که تصور نمی‌کردند تا این اندازه ظرفیت گردشگری گلستان متنوع باشد.