گلستان

گرمای آزاردهنده در گلستان سبب شده تا سفر به ییلاقات اوج بگیرد. ساکنین و گردشگران فراری از گرما به نواحی سردسیر پناه ببرند.

منطقه حفاظت شده جهان نما با آب و هوای مطبوع و خنک و جاذبه‌های فراوان همه ساله شاهد خیل گردشگرانی است که از نقاط مختلف در آن جا حضور می‌یابند. بومیان منطقه ماه‌های گرم سال را در جهان نما سپری کرده و در فصل سرد به پایین دست کوچ می‌کنند.این منطقه در ارتفاعی بین ۶۰۰ تا ۲۳۰۰ متری از سطح دریا و در جنوب شرقی شهرستان کردکوی استان گلستان واقع شده و حدود ۳۸ هزار هکتار مساحت دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان اعلام کرد: ۲ هزار متر مربع زمین برای ساخت پایگاه اطفای حریق در پارک ملی گلستان در نظر گرفته شده و هم اکنون عملیات تسطیح و فنس کشی دور زمین و تهیه نقشه ساختمان این پایگاه در حال انجام است.
فرماندار ویژه گنبدکاووس از ممنوعیت فعالیت گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار این شهرستان به دلیل وضعیت حاد شیوع کرونا از امروز شنبه ۲ مرداد تا پایان هفته جاری خبر داد و هشدار داد واحدهای صنفی مختلف در صورت تخلف با پلمپ مواجه خواهند شد و هیچ اغماضی در این خصوص صورت نخواهد گرفت.
مدیرعامل اتحادیه خبازان گلستان از تعطیلی حدود ۲۰ واحد نانوایی در این استان به دلیل ابتلا همه کارکنان آن به کرونا خبر داد و گفت که با تداوم روند صعودی آمار مبتلایان به این بیماری، احتمال افزاش شمار تعطیلی واحدهای خبازی بیشتر خواهد شد.
فرماندار گنبدکاووس گفت که به سبب وضعیت قرمز شیوع کرونا و روند صعودی شمار بیماران بستری در مراکز درمانی، فعالیت تمام واحدهای شغلی گروه ۲، سه و چهار این شهرستان از فردا ۳۰ تیرماه تا پایان هفته آینده تعطیل است.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: فردی که ادعا می کرد بازرس قوه قضاییه در استان های شمالی کشور است در گلستان شناسایی و دستگیر شد.
نایب رئیس مجلس گفت: بیش از ۹۰۰ نفر از مردم شرق استان گلستان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند و وزارت بهداشت به سرعت باید به این موضوع ورود کند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت که تاکنون حدنگاری ۹۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان انجام شده و پنج درصد باقیمانده نیز تا شهریور امسال به پایان خواهد رسید.
مدیرکل امور عشایری گلستان گفت که برای کمک به کاهش تجمع خریدار و فروشنده دام زنده در شرایط قرمز کرونایی استان و به مناسبت عید سعید قربان ساعت کار میدان فروش دام زنده گنبدکاووس از بزرگترین مراکز عرضه دام کشور ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه افزایش یافت.