رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

آمار بستری‌های کرونا در گلستان دوباره سه رقمی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از بستری ۱۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: آمار بستری‌های کرونایی در گلستان دوباره سه رقمی شده است.
تصویر آمار بستری‌های کرونا در گلستان دوباره سه رقمی شد

به گزارش سایت خبری پرسون،دکتر سعید گل فیروزی با تشریح آخرین وضعیت کرونا در گلستان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که این تعداد نسبت به ۴۸ ساعت گذشته با ۱۵ نفر افزایش همراه بوده است.

وی با بیان اینکه در هفته‌های اخیر آمار مبتلایان به کرونا در گلستان در نوسان است، افزود: در حالی که در روز پنج شنبه آمار مبتلایان به کرونا دو رقمی بود و ۹۸ نفر در مراکز درمانی استان بستری بودند این تعداد در شبانه روز گذشته مجدد سه رقمی شد و این ویروس منحوس ۱۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: از بین مبتلایان به ویروس کرونا ۲۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند و ۹ نفر از آنها به دلیل وخامت حال از طریق دستگاه تنفس مصنوعی به زندگی ادامه می‌دهند.

گل‌فیروزی با اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی در شهرهای استان گلستان، توضیح داد: خوشبختانه در حال حاضر هیچ شهر با وضعیت قرمز یا نارنجی کرونایی در استان گلستان وجود ندارد و شهرستان‌های گرگان، آق قلا، بندرگز، ترکمن، گمیشان، گالیکش، کلاله، کردکوی و مینودشت در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج شهرستان دیگر گلستان اعم از آزادشهر، رامیان، علی آباد کتول، مراوه تپه و گنبدکاووس نیز در وضعیت عادی کرونایی قرار داشته و آبی شدند، خاطرنشان کرد: هفته گذشته تعداد شهرهای با وضعیت آبی کرونایی در گلستان هشت شهر بود که این میزان امروز(شنبه ۱۷ دی) پنج شهر کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از موج جدید کرونا را ضروری دانست و ابراز داشت: مردم علاوه بر استفاده از ماسک و شست و شوی مداوم دست‌ها از تزریق دوزهای یادآور واکسن کرونا غافل نشوند.

گل‌فیروزی با اشاره به تأثیر تزریق واکسن بر روند کاهشی ابتلا به ویروس کرونا، تأکید کرد: براساس مطالعات انجام شده احتمال فوت ناشی از کرونا در افرادی که واکسن تزریق نکردند ۶ برابر بیشتر از افراد واکسینه‌شده است با این وجود تکمیل واکسیناسیون و تزریق دوز یادآور واکسن کرونا در برخی از افراد رضایتبخش نیست.

منبع:ایسنا

455563