کردستان

گزارش پرسون از نقصان قانون کار؛

زنان؛ اشتغال ارزان

هیچ نمونه ای در بازار سنندج و حتی دیگر استان ها و شهرهای کشور نداریم و دیده نشده است که حقوق یک فروشنده یا منشی خانم طبق قانون کار پرداخت شود که این خلا قانونی بسیار بزرگ است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در گفتگو با پرسون:

امتحانات فارسی و ریاضی پایه های اول و دوم دبستان حضوری برگزار می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: امتحانات فارسی و ریاضی کلاس های اول و دوم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و در گروه های کوچک به صورت حضوری برگزار می شود و آزمون مابقی دروس به صورت مجازی برگزار می شود.

همایش وحدت حوزه و دانشگاه امروز در سالن جلسات کتابخانه امام خامنه ای سنندج با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، مدیر حوزه علمیه کردستان و.... برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

«علم» پیوند دهنده حوزه و دانشگاه است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: پیوند دهنده حوزه و دانشگاه علم است و وضوح دهنده علم هم انسان است، زیرا انسان اشرف مخلوقات می باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو هیات مدیره انجمن آنستزیولوژی و مراقبت‌های ویژه ایران، گفت: اختلالات روحی، روانی و افسردگی از مشکلات رایج دوران کرونایی است که در صورت درمان نشدن می‌تواند در دوره پساکرونا نیز استمرار یابد لذا باید به میزان دوز دارو، مدیریت بیماران و برخی از فاکتورها دیگر توجه ویژه شود

مغازه های آجیل فروشی و هنداونه فروشی پر شده است از ملتی که برای شب یلدا تدارک می بینند، به نظر شما شب یلدای کارگر جدول نشین و خانواده اش چگونه به صبح خواهد رسید ؟؟

«سوگی ـ ح» دختر سنندجی نهم آذرماه سالجاری توسط برادرانش به قتل رسید و برخی از فعالان اجتماعی و حقوقی اعلام می دارند که قاتلین خواهر می توانند از ماده 301 مجازات اسلامی استفاده کنند.

انتشار رقم درخواستی محسن تنابنده؛ بازیگر نقش «نقی معمولی» برای حضور در سری هفتم سریال نوروزی پایتخت باعث واکنش منتقدانه رسانه هایی همانند «پرسون»، «عصرایران» و... گردید و همین امر باعث شد که ساخت این سریال لغو شود.

گزارش پرسون از وضعیت بازار طلا در کردستان؛

«طلا»؛ کالای سرگردان در بازار سنندج/ خواب زمستانی طلا

با وجود این که متقاضی طلا در سنندج نسبت به میانگین کشوری بالاست، بازهم بسیاری از طلافروشان را می بینیم که کرکره مغازه طلا فروشی خود را پایین کشیده اند و به اصطلاح «صورت مسئله را پاک کرده اند».

گزارش پرسون از کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی؛

بی تفاوتی ها؛ زمستان سیاهی برای کردستان رغم خواهد زد

بی تفاوتی تدریجی جامعه نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی از یک سو و نیز عادی شدن کلمه «کرونا» در باور جامعه می تواند زمستان پیش رو که به گفته کارشناسان زمستان سردی است را به زمستانی سیاه برای مردم کردستان تبدیل کند.

فرمانده مرزبانی کردستان در جمع خبرنگاران خبر داد:

کشف ۶ کیلوگرم طلا و نقره در مرز باشماق/300 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد

فرمانده مرزبانی کردستان گفت: نیروهای مرزبانی در حراست از مرزهای استان کردستان در طول سال جاری تاکنون بیش از 6 کیلوگرم طلا و نقره جات از قاچاقچیان کشف کرده اند.

گزارش پرسون از چندگانگی ساعت کاری بانکهای کردستان؛

سردرگمی ارباب رجوع و بازاریان سنندج

ابهام در ساعت کاری بانکها در سطح کردستان باعث سردرگمی بسیاری از شهروندان در این استان شده است.

جانشین فرمانده مرزبانی استان کردستان از کشف بیش از 257 راس دام قاچاق در مرزهای شهرستان مریوان از دست سودجویان و قاچاقچیان خبر داد.