مدیرکل هواشناسی کردستان در گفتگو با پرسون:

کاهش 8 تا10 درجه دمای هوا در کردستان/ وقع یخبندان گسترده در استان

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: با ورود سامانه جدید به کردستان دمای هوا تا شنبه هفته آینده 8 تا 10 درجه کاهش خواهد یافت که این امر باعث یخبندان در سطح این استان می شود.

کردستان ـ رحیم صدیقی؛ مدیرکل هواشناسی کردستان در گفتگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: از شامگاه امروز چهارشنبه سامانه جدیدی از مرزهای غربی وارد استان کردستان می شود.

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: ورود این سامانه باعث کاهش محسوس دما در سطح کردستان می شود تا جایی که شاهد کاهش 8 تا 10 درجه ای دما در استان خواهیم بود که زمینه ایجاد یخبندان را فراهم خواهد آورد.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: همچنین این سامانه بارشی تا صبح جمعه در سطح کردستان فعال می باشد و پتانسیل بارش برف و باران را در خود دارد.


بیشتر بخوانید؛

ورود سامانه بارشی به کردستان/ کاهش محسوس دمای هوا در سطح استان

هشدار هواشناسی نسبت به بارش برف و کولاک در برخی مناطق کشور


وی با اشاره به وزش باد شدید در برخی از مناطق کردستان، کولاک و برف و مه غلیظ در روزهای آینده در این استان، گفت: در برخی از نقاط کردستان همانند شهر سنندج، کامیاران، سروآباد، مریوان شاهد بارش برف خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: با این وجود بارش ها در مناطق شرقی استان کردستان به صورت پراکنده خواهد بود.

صدیقی پدیده غالب در ارتفاعات و گردنه های سردسیر استان را کولاک عنوان کرد و بیان داشت: روند کاهشی دما از صبح فردا پنجشنبه تا صبح شنبه هفته آینده در استان کردستان نمود بارزی خواهد داشت.

آیین مهر ـ استان کردستان

225490