سکوت دولت در قبال مصوبه مناطق جنگی بازنشستگان

یادداشت / دولت و‌ صندوق بازنشستگی کشوری در برابر مصوبه حق مناطق جنگی «سکوت» اختیار کرده تا بازنشستگان در یک «بلاتکلیفی» محض سرگردان بمانند.

سایت خبری پرسون- پس از دو سال انتظار و کمپین ها و فراخوان های مختلف برقراری حق مناطق جنگی برای بازنشستگان سرانجام شورای نگهبان با یک کلمه بله استفساریه کمیسیون اجتماعی مجلس را که دو دوره است در صحن علنی مجلس مصوب شده اما با «رد» شورای نگهبان مواجه گردیده به تایید و تصویب رساند تا عملا خواست و انتظار به حق و مغفول مانده بازنشستگان رنگ واقعیت به خود بگیرد.

اما با این وجود دولت و‌ صندوق بازنشستگی کشوری در برابر این مصوبه «سکوت» اختیار کرده تا بازنشستگان در یک «بلاتکلیفی» محض سرگردان بمانند.


بیشتر بخوانید؛

بازنشستگان کرمانشاهی شامل مزایای مناطق جنگی شدند


از یک طرف هنوز مشخص نیست که مبنای ‌محاسبه حق منطقه جنگی چگونه است و‌ چه رقمی را در برمی گیرد آیا این حق که نزدیک به دو سال است شاغلین استان های مشمول طرح از آن بهره مند هستند از همان دو سال گذشته نیز برای بازنشستگان قابل محاسبه است ؟

از دیگر سوی تاریخ پرداخت این حق همچنان در پرده ابهام قرار داشته تا سر درگمی و بلاتکلیفی حادث شده بر خانواده بزرگ بازنشستگان دو چندان گردد.

سیدوحیدحسینی ـ استان کردستان

225326

مطالب مرتبط

نظرات شما ( 1 نظر )

محمد |
دوشنبه 2 فروردین 140018:45
با سلام ما بازنشستگان استحقاق فوقلعاده ایثاری هستیم وزنتان جنگی ماده112 به کسانی دادند در این سال گذشته فقط اسم جنگ را شنیدند حالت به لطف خدا و تلاش نمایندگان محترم مجلس برای بازنشستگان ایثارگر هم تصویب شده متاسفانه مشکل بودجه داریم برای این فوقلعاده ایثارگران بازنشسته از نطر عقلی درست نیست برنامه 6 روبه اتمام هستش هنوز بازنشستگان از این ماده 112 نتیجه ای نصیبشان نشده از خانه ملت خواهش میکنم مشکل بودجه را حل کنند بیشتر از این بازنشستگان را نامید نکنند در این مورد با تشکر