کردستان

دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر کردستان:

جشنواره تئاتر کردستان مجازی برگزار می شود

دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان کردستان با اشاره به وضعیت کرونا در سطح جامعه از برگزاری جشنواره تئاتر این استان به صورت مجازی خبر داد.

استاندار کردستان در خصوص اینترنت پرسرعت در روستاها مطرح کرد:

95 درصد از روستاهای کردستان به اینترنت پرسرعت مجهز می شوند/ ضرورت جذب 150 میلیارد اعتبار

استاندار کردستان اعتبار مورد نیاز برای ایجاد مسیر اینترنت پرسرعت به روستاهای استان کردستان را مبلغی بالغ بر 150 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در صورت تامین مبلغ مذکور بیش از 95 درصد از روستاهای استان کردستان به اینترنت پرسرعت مجهز می شوند.

پرونده ویژه پرسون؛ معضلات آموزش آنلاین در استان های ایران/3

عضویت ۸۵ درصد از دانش آموزان کردستانی در برنامه شاد/11 هزار دانش آموز فاقد گوشی هوشمندند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان، با اشاره به اینکه 85 درصد از دانش آموزان در شبکه شاد عضویت دارند، گفت: دانش آموزان روستایی در مدارس به صورت حضوری آموزش می‌بینند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد:

لزوم پرهیز از برگزاری مهمانی های حضوری در شب یلدا

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شهروندان خواست برای جلوگیری از شیوع کرونا از برگزاری مهمانی های حضوری در شب یلدا پرهیز کنند.

فرهاد امامی؛ جامعه شناس در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

«مردم و دولت»؛ متهمان رشد تکدی گری و اعتیاد در سنندج

یک جامعه شناس گفت: در مسئله تکدی گری و اعتیاد به نوعی هم دولت و هم خود مردم دخیل هستند و این دو عامل در رشد یا کاهش این ناهنجاری های اجتماعی نقش مشترکی دارند.
اولتیماتوم استاندار کردستان به مسئولان؛

پیمانکار طرح ساماندهی مرز «باشماق» مشخص شود

استاندار کرمانشاه از مسئولان و مدیران استانی خواست که تا پایان هفته جاری پیمانکار طرح ساماندهی مرز باشماق را مشخص نمایند.

یادداشت/گفته می‌شود محسن تنابنده نویسنده و بازیگر سریال برای فصل هفتم تقاضای ۵ میلیارد تومان دستمزد کرده است که با یک حساب سرانگشتی به رقمی بالای ۳۳۰ میلیون تومان برای هر قسمت می‌رسیم.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرستان بانه خبر داد:

تخریب کامل منزل مسکونی بر اثر انفجار گاز

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شهر بانه از تخریب کامل یک منزل مسکونی بر اثر انفجار گاز شهری در این شهر خبر داد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری:

دانشجویان در قبال داشته های انقلاب و حفظ آنها مسئولند

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز دانشجویی که در این مملکت درس می خواند و زندگی می کند در قبال داشته های انقلاب و حفظ آنها مسئول است و نباید اجازه دهد که باورهای غیردینی و غیرملی وی را از مسیر اصلی دور کنند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: از مسئولان شهرداری درخواست داریم که طرح های در دست اجرا را سریعتر به پایان برسانند تا شهروندان بتوانند از آنها استفاده نمایند.

نماینده سقز و بانه در گفتگو با پرسون:

نسبت به اهمال مسئولان سهل انگار؛ بی تفاوت نخواهیم بود

نماینده سقز و بانه در مجلس گفت: بی گمان اگر دوباره شاهد تکرار مسدود شدن راههای ارتباطی روستاهای سقز و بانه به علت برف باشیم، بی شک با مسئولان امر که در این زمینه کوتاهی کرده اند برخوردی جدی تر خواهیم داشت.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

خطر ویروس کرونا وجود دارد/ لزوم تداوم محدودیت های کرونایی در کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: محدویتهای اعمال شده در بحث کرونا در هفته های اخیر تاثیر بسیار چشمگیری در بهبود وضعیت ویروس کرونا داشته است ولی نباید خطر این ویروس را غیرجدی بگیریم.

گزارش پرسون از یک تصمیم در سازمان حمل و نقل بار و مسافر سنندج؛

افزایش کرایه تاکسی /مسافر و راننده تاکسی؛ بازندگان اصلی مصوبه هستند

مصوبه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج مبنی بر افزایش کرایه تاکسی در این شهر عواقب بسیاری برای جامعه در این شرایط کرونایی و اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

ارسلان امیری کارگردان کردستانی در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

فیلمبرداری سینمایی «زالاوا» پایان یافت/ استفاده از بازیگران خوش آتیه سینما

کارگردان فیلم «زالاوا» گفت: کار فیلمبرداری و تدوین اولیه فیلم سینمایی بلند «زالاوا» به پایان رسید و در آینده ای نزدیک آماده اکران می شود.

پرسون از شقاوت زندگی بر دوش کوله بران گزارش می دهد؛

«کوله بری» راهی بی بازگشت و گاه مدفون شدن در برف+فیلم

بسیاری از «کوله بران» در طول مسیر حمل بار و کارتن های بزرگ یا از کوه سقوط می کنند و در دره می افتند و یا بمانند تو برادر کردستانی در برف و کولاک یخ می زنند.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز استخدام ۶۹ پرستار بومی برای بیمارستان شفای سقز صادر شده است و بزودی فراخوان آن از طریق رسانه های رسمی اعلام می شود.