شهردار سنندج در گفتگو با پرسون خبر داد:

احداث پیاده راه فردوسی و اعتبار 100 میلیارد تومانی

شهردار سنندج گفت: طرح پیاده راه خیابان فردوسی به عنوان یکی از طرح های مهم و بزرگ شهری است که تا تکمیل پایانی آن 100 میلیارد تومان هزینه می برد.

کردستان ـ حشمت اله صیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پرسون از کردستان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات عمرانی در سال جاری پروژه احداث پیاده راه فردوسی است که به جهت زیبایی محیط بصری پیاده محور کردن آن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: احداث پیاده راه فردوسی در اوایل به‌صورت مشارکتی آغاز شد و پس از عملیات اجرایی دستگاه های خدمات رسان شبکه آب و فاضلاب، برق، تلفن و گاز، به شهرداری جهت ادامه عملیات فرش کف و مبلمان شهری تحویل داده شد.

شهردار سنندج، با اشاره به اینکه تا تکمیل احداث پیاده راه فردوسی 100 میلیارد تومان هزینه خواهد شد، افزود: درمجموع 35 میلیارد تومان قرارداد با پیمانکار، 5 میلیارد تومان مبلمان شهری، 10 میلیارد تومان دستگاه‌های خدمت رسان(شرکت‌های برق، آب و فاضلاب) در فاز اول هزینه شده و در فاز دوم این پروژه، تملک چند مغازه و خرید ساختمان کانون شهید مطهری که متعلق به آموزش‌وپرورش است برای مدیریت بازار خیابان فردوسی و احداث سرویس بهداشتی مورداستفاده قرار می‌گیرد که 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

صیدی در خصوص دست‌فروشان مستقر در این خیابان، بیان کرد: دست‌فروشان خیابان فردوسی در خیابان‌های پیرامون این پیاده راه نظیر خیابان ناصرخسرو، جنب زورخانه پهلوان نادر و حدفاصل مسیر سه‌راه نمکی به سمت پارکینگ عبدالعلی سنندجی به‌صورت موقت و چرخشی ساماندهی می‌شوند.

وی افزود: مراحل پایانی احداث پیاده راه فردوسی در حال اجرا است و پس از بهره‌برداری دیگر دست‌فروشان اجازه پهن کردن بساط در این پیاده راه را ندارند.

وی ذکر کرد: در صورت مساعد بودن شرایط جوی؛ شب بازارهایی نیز در پیاده راه فردوسی برپا می‌شود.


بیشتر بخوانید:

افتتاح«پیاده راه» فردوسی در سنندج/ اعتبار صد میلیاردی برای اجرای طرح

طرح پیاده راه سازی در بافت تاریخی شهر اجرا می‌شود


شهردار سنندج با اشاره به اینکه هدف مدیریت شهری این است که کسب‌وکار این قشر از جامعه به خطر نیفتد، عنوان کرد: برای دستیابی به این مهم دست‌فروشان حاضر در این خیابان و تمامی نهادهای مربوطه نیز باید با همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

صیدی گفت: در سال جاری اجرای طرح پیاده راه فردوسی، پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری "سنه سنتر" احداث شهربازی، احداث بوستان20 هکتاری کوچک ره‌ش در دگران، پایانه حمل‌ونقل عمومی میدان آزادی، گذر ورزشی در پارک پیشکسوت، آغاز چندین پروژه در پارک جنگلی آبیدر از جمله باغ ایرانی، نصب مجسمه ایثار و مقاومت، زیپ لاین و پل معلق، ساماندهی میدان‌گاز، بازسازی پارک‌های امانیه و امیریه، احداث مسیر دوچرخه‌سواری و نهال‌کاری و همچنین تکمیل و احداث چندین طرح عمرانی در راستای رفع مشکل ترافیک، ارتقاء سیما و منظر و فضای سبز شهری در سطح آغازشده است.

وی همچنین به پروژه بزرگ اتصال بلوار ساحلی از انتهای بلوار کردستان به تقاطع سنجر خان اشاره کرد، گفت: کاهش ترافیک مسیر بیمارستان توحید، تکمیل رینگ غربی شرقی داخل شهر، اجرای طرح تفصیلی، کاهش زمان سفر و افزایش دسترسی اهالی شهرک‌های دگایران و پردیس به مرکز شهر از جمله مهم‌ترین اهداف و کارکرد پروژه اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی و تقاطع غیر هم‌سطح توحید است.

وی ادامه داد: توسعه طولی بلوار کردستان تا پل بیمارستان توحید و اتصال آن به بلوار ساحلی می‌تواند شهرک بهاران، ساحلی، پیام و مسیر منتهی به میدان جهاد (محور کرمانشاه - سنندج) را نیز به بلوار کردستان متصل کند.

صیدی در پایان یادآور شد: اتصال میدان امام رضا(ع) به پادگان نیز یکی از پروژه‌ها حائز اهمیت است که در سه قطعه توسط پیمانکاران در حال انجام است و نهایتاً ساماندهی میدان محمدی و بلوار ابن‌سینا به سمت دهگلان تا پلیس‌راه همدان و احداث میدانی در محل تقاطع خروجی و ورودی نایسر که فصل بهار آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

نشمین نوشادی ـ استان کردستان

224842