معاون استاندار کردستان:

نرخ بیکاری در کردستان بالاتر از میانگین کشوری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت:باید اذعان کردن که هم اکنون نرخ بیکاری در استان کردستان 3 درصد نسبت به میانگین کشوری بالاتر است که باید برای خروج از این جایگاه نهایت تلاش را داشته باشیم.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، خالد جعفری؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان امروز در مراسم تجلیل از کار آفرینان برتر این استان اظهار داشت: براساس آمارهای رصد شده نرخ بیکاری در تابستان امسال در کردستان کاهش داشته است.

جعفری تصریح کرد: براساس این آمارها، تابستان سال گذشته نرخ بیکاری در استان کردستان 12 و 2 درصد بود که این نرخ در تابستان امسال به 11 و 4 درصد رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بنابراین با احتساب ارقام موجود تابستان امسال با سال گذشته، شاهد کاهش 8 دهم درصدی نرخ بیکاری در کردستان هستیم.

معاون استاندار کردستان در ادامه بیان داشت: با این وجود شیوع ویروس منحوس کرونا باعث گردید که نرخ بیکاری در بهار امسال در کردستان نسبت به سال گذشته 2 دهم درصد رشد داشته باشد.


بیشتر بخوانید؛

تصویب آیین‌نامه اجرایی بیمه بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

رشد بیکاری یعنی رشد جرم در سطح شهر


وی تصریح کرد: نرخ بیکاری در بهار سال گذشته 12 و 7 صدم بود ولی بهار امسال این عدد به 12 و 9 دهم رسید.

خالدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با این وجود باید اذعان کردن که هم اکنون نرخ بیکاری در استان کردستان 3 درصد نسبت به میانگین کشوری بالاتر است که باید برای خروج از این جایگاه نهایت تلاش را داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: بنابراین از دستگاه های متولی همانند بانکها، بنگاه های اقتصادی و... می خواهیم که تسهیلات و امکانات لازم را در اختیار کارآفرینان در سطح کردستان قرار دهند تا شاهد کاهش نرخ بیکاری در این استان باشیم.

خالدی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات بیکاری در کردستان، موضوع فصلی بودن اشتغال است، تاکید کرد: فصلی بودن اشتغال در استان به علت کشاورزی بودن آن از چالش‌های کردستان است که باید تلاش کرد از ظرفیت‌های ایجاد شده از جمله تسهیلات پایدار روستایی و صندوق توسعه ملی نهایت استفاده را برای رفع این معضل ببریم.

عباسعلی ـ استان کردستان

225508