سیستان و بلوچستان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: ۱ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۱۱۰ تن کالا با ۱۰۱ هزار و ۹۵۶ سفر باری در پنج ماهه سال جاری توسط ناوگان باری در حوزه تحت پوشش این اداره کل حمل شد.
آمارها نشان می‌دهد که سیستان‌وبلوچستان بعد از سپری‌کردن پیک جدید کرونا، روز یکشنبه فوتی کرونایی نداشته است. در این استان، از مردادماه افراد بالای 40 سال شروع به دریافت واکسن کردند و از 30 مرداد افراد بالای 35 سال نیز به جرگه دریافت‌کنندگان واکسن اضافه شده‌اند. همه اینها نشان می‌دهد که یکی از دلایل مهار کرونا در استان سیستان‌وبلوچستان، تسریع در واکسیناسیون است.
غافلگیری ما از آمارهای بالای کرونا همانا و تبعاتش نیز همان، یکی از تبعاتی که این روزها دامنگیر بیماران کرونایی شده و بدجور حال آنان و خانواده‌هایشان را گرفته موضوع داروهای این ویروس منحوس است، داروهایی که در پیچ و خم پیک‌های متعدد گاهی زیاد، گاهی کم و گاهی نایاب می‌شود.
فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: خدمات‌رسانی سپاه در مناطق محروم سیستان و بلوچستان گسترده بود و در هفته‌های اخیر یک بیمارستان سیار تخصصی در منطقه مستقر کردیم که خدمات رایگان تخصصی متعددی به مردم محروم ارائه کرد و همچنین با توجه به پراکندگی روستا‌ها در شهرستان هیرمند تیم‌های پزشکی متخصص به روستا‌ها اعزام کردیم.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از درگیری پلیس با اعضای یک باند مسلح قاچاق مواد مخدر در محور سراوان به خاش و کشف یک تن و ۲۴۶ کیلو مواد افیونی خبر داد.
مدیر آزمایشگاه مرجع سلامت و امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد: در برنامه مهارت‌آزمایی کووید 19 آزمایشگاه زاهدان و سراوان امتیاز کامل مهارت‌آزمایی را کسب کردند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان اعلام کرد: طرح کنترل و نظارت ناوگان مسافری همزمان با تعطیلات ۲۵ تا ۳۰ مرداد با همکاری پلیس راه و انجمن صنفی شرکت‌های مسافری تشدید خواهد شد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: ۹۲۳ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک در عملیات تکاوران پلیس در مسیر ارتباطی جنوب به شمال این استان کشف شد و چهار قاچاقچی دستگیر شدند.