سیستان و بلوچستان

مدیر جهاد کشاورزی میرجاوه از تخصیص ۶۵ درصد از گلخانه‌ای میرجاوه به کشت گوجه‌فرنگی خبر داد و گفت: محصولات گلخانه‌ای این شهرستان گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، بادمجان و خیار است، اما ۲۵ هکتار از گلخانه‌های میرجاوه به این محصولات اختصاص دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از رفع تصرف حدود ۱۴ هکتار از اراضی دولتی این استان به ارزش افزون بر ۴۵۴ میلیارد و ۱۹۷ میلیون تومان در۶ ماه سال جاری توسط یگان حفاظت این اداره کل خبر داد.
از پشت پرده ماجرای استاندار نجومی بگیر تا دیدار با یک شاخ اینستاگرامی؛

برای حفظ آبرو تدبیر کنید!

افزایش انتقادات به انتصاب استانداران ویژه خوزستان و سیستان و بلوچستان از یک سو و همزمانی آن با انتشار فیش های پر حرف و حدیث مدرس خیابانی جنجال جدیدی برای دولت رئیسی رقم زد.
روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور، اطلاعیه ای صادر کرد و در آن مهندس مدرس خیابانی، استاندار جدید سیستان و بلوچستان را دارای مراتب تعهد، پاکدستی، مسئولیت‌پذیری و برخوردار از سوابق استوار اجرائی و پیشینه روشن مدیریتی به‌ویژه در عرصه‌های اقتصادی بر شمرد و اخبار مغشوش درخصوص وی را رد کرد.
با توجه به این‌که پتانسیل بسیار خوبی به نام مرز در این استان وجود دارد می‌توانیم از این مرز به نحو احسن استفاده‌های لازم را ببریم چرا که دو کشور همسایه ما مسلمان هستند و مشترکات زیادی با کشور عزیزمان دارند.از طرفی چابهار که به نوعی یک بندر اقیانوسی است، پتانسیل دیگری است که در این استان وجود دارد و تنها بندر در سطح کشور است که به آب‌های آزاد نیز راه دارد. به نظر می‌رسد که با آمدن رئیس‌جمهور جدید بتوانیم تحولات مثبتی را در این قسمت به وجود بیاوریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: واحدهای بهداشتی، درمانی و امدادی دانشگاه از آمادگی نسبی برای ارائه خدمات در ایام اربعین برخوردار هستند و لازم است تا واحدهای تابعه دانشگاه خود را برای اجرای هر اقدام و یا ارایه هر خدمت احتمالی مورد نیاز آماده کنند.
تابستان هر سال مردم سیستان با طوفان‌های 120 روزه دست و پنجه نرم می‌کنند، خاک و گرد و غبار نفسهایشان را به شماره می‌اندازد، کار و زندگیشان مختل می‌شود و مسؤولانی که هیچکدام از راهکارهایشان تاکنون نسخه عاجلی برای کاهش تبعات شن‌های روان نبوده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهرستان سیستان وبلوچستان از کلنگ زنی و افتتاح۶ پروژه در حوزه آبخیزداری و بیابان زدایی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی خبر داد.
نماینده سازمان های مردم نهاد سیستان و بلوچستان:

کاهش مشاغل‌ کاذب و آسیب‌های اجتماعی با کارآفرینی

نماینده سازمان های مردم نهاد استان سیستان و بلوچستان از افزایش مهارت آموزی، کارآفرینی و ایجاد کسب و کار در مناطق حاشیه شهر به عنوان عاملی برای کاهش میزان مشاغل‌ کاذب و آسیب‌های اجتماعی و در نهایت توسعه اشتغال پایدار در سطح شهر نام برد.