استاندار سیستان و بلوچستان:

در آستانه سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به استان هستیم

استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: به زودی سفر رئیس جمهور و هیئت همراه را به استان خواهیم داشت.
تصویر در آستانه سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به استان هستیم

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد کرمی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری سیستان و بلوچستان که در سالن ولایت استانداری و با حضور اعضا برگزار شد، با بیان اینکه برای توسعه استان، سه «راهبرد اقتصادی» کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برنامه ریزی شده، گفت: در حوزه‌های اقتصادی، معادن و کشاورزی برنامه‌های خوبی در حال انجام است و در این خصوص باید تمامی دستگاه‌های اجرایی کمک کنند تا با سرعت مضاعف به سمت تکمیل پروژه‌ها و اهداف توسعه‌ای استان حرکت کنیم.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: مسئله اصلی استان بحث تأمین آب است که خوشبختانه در این زمینه فعالیت‌های خوبی از قبیل، حفر چاهک ها، انتقال آب از دریا و غیره انجام شده است.

وی افزود: باید تلاش کنیم، هرچه سریع‌تر آب استخراج شده با احداث آب شیرین کن‌ها به مدار مصرفی وارد شود.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان اینکه در آستانه سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به استان هستیم، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند، فعالیت‌های انجام شده سفر پیشین ریاست جمهوری تاکنون را به صورت کامل و جامع گزارش دهند.

رئیس شورای اداری استان تصریح کرد: چندین رویداد خاص در هفته‌های آینده در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد که از جمله آنها، اجلاسیه رؤسای دانشگاه‌ها در استان هست که باید تمامی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره انیمیشن کشوری در استان، افزود: جشنواره سراسری و بین‌المللی میراث فرهنگی نیز در استان برگزار می‌شود که ضرورت دارد، همه دستگاه‌ها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حوزه تجارت با تلاش اداره کل صمت استان، ۲۰۰ تاجر جوان شناسایی شده و آموزش‌های لازم را در این خصوص دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در حوزه تعاملات تجاری با کشورهای همسایه افغانستان، پاکستان و هند با استفاده از ظرفیت بندر گوادر و چابهار برنامه‌های خوبی در حال انجام است که باید آماده سازی و تقویت شوند.

کرمی بابیان اینکه در حال برقراری ارتباط با کشورهای آفریقایی هستیم و برای تسریع آن باید همه دستگاه‌ها همکاری کنند، بیان کرد: در حوزه معادن نیز فعالیت‌های خوبی انجام شده که باید با سرعت بیشتری فعالیت کنیم چراکه در این بخش تولید ثروت را داریم.

وی افزود: در زمینه معادن، دستگاه و تجهیزات فراوانی در جنوب و شمال استان در حال فعالیت بوده که امیدوارم بتوانیم هرچه سریع‌تر به نتایج ارزنده‌ای دست یابیم.

استاندار سیستان و بلوچستان بابیان اینکه در حوزه معادن باید کارخانجات و شهرک‌های صنعتی در کنار معادن تأسیس شوند و سهام آن نیز به مردم تخصص یابد، بیان کرد: برای افزایش تولید زنجیره غذایی، کشاورزی و تهیه خوراک دام و طیور و در حوزه‌های مولد فعالیت‌های لازم انجام شود.

وی ادامه داد: در بحث گلخانه‌ها نیز باید سرعت مضاعفی داشته باشیم تا بتوانیم آن را به مدار و چرخه تولید متصل کنیم.

محمد کرمی با اذعان به اینکه حوزه اقتصاد دریایی برای استان بسیار مهم است، گفت: شهرک‌های جدید برمبنای اقتصادی ایجاد خواهند شد به این صورت که پیش از ساخت و ساز شهری ابتدا مبنای اقتصادی برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه منابع خدادادی کشور فراوان هستند که باید با برنامه ریزی لازم از آنها استفاده کنیم چراکه خداوند بر اساس تلاش و کوشش به انسان نعمت عطا می‌فرماید.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان در خصوص مولد سازی نیز گفت: با عنایت به اینکه دولت اختیارات لازم برای تبدیل دارایی‌های مازاد و بکارگیری بودجه آن در طرح‌های عمرانی را داده است، باید تمامی دستگاه‌ها در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: شفقنا

561811